Gå til innhold

Noen som kan gi meg noen billige middags tips ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handler mat for over 6000 kr i mnd. Vi er 2 voksne og ei snuppe på 1 år. Syns dete r helt sykt å bruke så masse penger på mat..

Noen som har noen billige tips til meg ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg ;)

Skrevet

Stekt ris.Da kan du jo selv velge hva du skal bruke i, trenger ikke å ha kjøtt engang (som som regel er den dyreste delen av middagen)

Fiskeboller (de billigste) med poteter og gulrøtter er jo også ganske rimelig da!

Skrevet

Billige hvitløksbaguetter på rimi/ica (gode)

Boks med hakka tomater

Løk

gulrøtter

grønne linser

hvitløk

kjøttbuljon

Nam nam, god og billig middag:)

Skrevet

For det første er det lurt å ta vare på handlelappene en mnd og sette opp en oversikt over hvor pengene faktisk går. Jeg bruker også en del i matbutikkene, men når jeg fjerner snop, brus, hygieneartikkler, aviser ol, så er ikke matbudsjettet så helt ille egentlig.

Beklager avsporingen. Billige middager: Grøt, pasta med tomatsaus (en pakke kjøttdeig holder fint til to middager hvis dere bruker mye grønsaker og bra med krydder), Alle slaks gratenger, fisk, pølser, selleri, blomkål osv blir billig da det er en fin måte å bruke rester samtidig som du trenger lite pølse ol. Fårikål er billig i sesongen. Det lønner seg som regel å bruke mye grønsaker og poteter og mindre kjøtt. Frossen laks pleier foresten ofte å være rimlig.

Skrevet

Kystens fiskegrateng, poteter, gulrøtter og smeltet smør. Det er billig og fryktelig lettvindt å ordne til.

Det står forresten på menyen her i dag =)

Skrevet

Middagspølse i brun saus med potet og evt gulrøtter

Makaronigrateng

Supper

Pannekaker

fiskepinner

Følg med i butikken hvilken fiske tupe som er på tilbud. Ha potet og gulrøtter til ;)

Skrevet

jeg driver også å kutter ned på matpengene våres- uten at jeg gidder å leve kipt.

men hvis du har mulighet til å reise til sverige innimellom og handle kjøtt så sparer man masse på det. vi reiser ca en gang i mnd eller ikke så ofte da men ca.

handler inn kyllingfilet,svinebiff, svineindrefilet, biff og karbonadedeig..kommer på ca 1000 hver gang.

kylling og svinekjøtt er jo sunt da, og så kan du ha ris eller fullkortspasta til.og grønnsaker.

og da handler jeg faktisk bare for mellom 6-800kr i uken.inkl barnemat, mme, bleier, våtservietter, lotto og snop.

hvis ikke så er grønnsakssuppe godt da:)

kyllingspyd med grønnsaker

tomatsuppe med egg er godt.

biffsnadder- ikke så billig da, men veldig godt.

omelett med paprika og skinke/ bacon i, og tomater på toppen...

pytt i panne- hjemmelagd er best. men også billig å kjøpe.

Skrevet

tusen takk for mange fine tips ;)

skal sette meg ned å skrive handleliste for en hel uke nå..

mistenker at summen blir noe lavere om jeg ikke er i butikken ver dag ;)

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...