Gjest Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Min fks sparker på så si samme stedet heletiden. Øverst,midt på magen eller til venstre. Jordmor & lege har samme formening om hvordan nurket ligger. Dem tror han ligger med hode ned og at han snur kroppen fra venstre til høyre i løpet av dagen (alltså ikke festet) Men hvordan oppleves sparkene hvis babyen ligger i seteleie eller tverrleie?
Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 jenta mi ligger i tverrleie og det merker man godt, for å si det sånn. D tegnene jeg har p tverrleie er: -Ingen problemer med å puste lenger (hun ligger så langt nede nå at livmoren ikke går opp i lungene) -jeg kjenner at livmoren er veldig langt nede i forhold til hva den skal være -Kjenner spark helt ute på høyre siden, og kjenner hodet beveger seg på venstre siden -Kjenner hikkingen ca midt på men det gjør man vel ved hodeleie også -Når jeg ligger på ryggen kan jeg kjenne meg frem til hvordan hun ligger. Kjennes ut som en pølse som ligger hele veien nede langs magen og ikke slutter ved skambeinet slik det hadde vært hvis hun lå med hodet ned. I seteleie er det vel ganske likt, men babyen ligger lavere og hodet er høyere oppe. Men man har vel også lave SF-mål ved seteleie regner jeg med.
Skurvelurven Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Min har ligget i seteleie i nesten to måneder, og jeg kjenner bare spark nedover og i blæra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå