Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille spiser ikke noe middag.

Han er nå ni og en halv mnd.

Han har nå fått to grøt måltider om dagen og litt skive.

Skal jeg gi han tre måltider grøt i stedet?

i stedenfor middagen? eller kun melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg tror det blir litt mye grøt jeg da.. Nekter han å spise middag? Jeg ville nok ha prøvd med grønnsaksmos/potetmos når det er middagstid i stedet og latt han sitte ved bordet sammen med deg og pappaen når dere spiser. Kanskje han utvikler litt mer interesse for deres mat da? Lykke til uansett.

Skrevet

Jeg ville øvet litt mer på middagsmaten jeg. Bytte litt på hjemmelaget og glass, la ham spise selv, koke gulrøtter og poteter, la dem kjølne endel og skjære dem i små biter han kan plukke opp og putte i munnen osv. En dag må han jo spise middag uansett så det er "bare" (vet det ikke er bare) å å ikke gi opp og fortsette og prøve og lokke litt :-)

Skrevet

Åja, og pasta hvis han er flink med tygging av brødet. Det er bra fingermat. Ungen min synes det er kjempegøy å spise hvertfall:)

Skrevet

Han spiser med oss hver dag han.

Alt av kjøpe glass bare spyr han opp igjen.

Lager hjemmelaget og gir han hver dag.

Spiser kanskje to små teskjeer og så lukker han munnen igjen og snur seg bort.

Prøver og prøver men begynner virkelig å bli lei jeg.

Hiver jo mat hele tiden.

Ikke akkurat noen storspiser han her nei.

Skrevet

Skjønner at det er vanskelig, men ikke gi opp. Ville latt ham spise selv jeg, selv om det betyr mye gris og mat på gulvet. Ungene spiser ofte mer når de får spise selv (dersom de klarer det), spesielt når det er fingermat som er enkelt for dem å plukke opp :-) Du trenger jo ikke gi ham/lage til så mye om gangen. Å venne babyer til mat er noe herk, her har det vært grøten som kom i retur uke på uke før vi endelig fikk det i dem, for ikke å snakke om at eldstemann brukte 3 mnd på å lære seg å like skiver og begge 2 mnd med iherdrig og daglige forsøk før vi fikk dem til å drikke vann frivillig. Har stor tro på å ikke gi opp. Av egen erfaring (på meg selv altså) vet jeg at noen mat rett og slett må vennes til å like og at det kan ta laaaaang tid!

Skrevet

Får vel bare fortsette.

Takk for oppmuntring :)

Hjelper høre at andre har det likt.

Alle jeg kjenner har unger som gaper til alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...