Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Følger dere antall måltider og ml på pakka? Her gis det som anbefalt til 4 uker, 6 måltider i døgnet på ca 125 ml. Blir ca hver 4 time. galt?? Tror dere det blir for mye pr måltid? Alt drikkes ikke alltid opp...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 de som ammer gir jo hver time ratt.. gir jeg for mye for sjeldent?
Solskinnsjenta Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Som med amming gir du barnet mme når det er sultent, og det drikker til det er mett. Mat hver 4.time er sikkert helt fint for barnet ditt. Med mine kan det gå både 1,2,3,4 og 5 timer mellom hver gang de er sultne, alt etter tid på døgnet ( de er 5 uker gamle)
Poteto Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 eg gjer ho når ho er sulten. lager en flaske om gangen.. ho er 3 1/2 uker nå. og gjer ho 125- 150 ml til hvert måltid. hender hun bare spiser 80-100 og.. så er bare å prøve deg frem
Prinsemamma24 Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Du må nesten bare prøve deg frem litt. hvis barnet drikker veldig mye mindre enn det som står, bør du prøve oftere, men ellers sier barnet fra når det er sultent. bare bra hvis det går litt tid i mellom:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Tusen takk for svar, jenter! Gir henne alltid før om hun skriker etter det, men går alltid over 3 timer mellom. av og til opptil 7 når hun sover veldig godt... Da skal jeg love dere flaska går ned på høykant.hehe. Nå snorker hun på skulderen min, så hun ble nok mett denne gangen og:) Men, er barna deres mye våken og urolige p mme? her er det veeeldig sjelden hun sovner raskt etter mat, går som regel minst 1 time til 2 timer før hun sovner. Slitsomt om natta ja...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 her sovner hun stort sett med en gang.. men om dagen er hun våken stort sett hele tiden.. kviler litt..
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Tips til dere med flaskebarn: Bli med i gruppen "For oss med flaskebarn" på facebook. =)
Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Hei! Hvis du synes at jenta di spiser lite eller sjeldent..Så kan du faktisk prøve å skifte mme. Hvilken sort bruker du nå? Jeg har prøvd flere sorter, og Nan likte jenta mi ikke. Hun begynte å spise lite. Var ikke misfornøyd, men spiste bare lite. Så da jeg begynte på Collett igjen, da slukte hun maten:) Så her går d unna nesten 200ml i måltiden. Matvrak! Spiser ca. hver 3.time. Noen ganger oftere, andre sjeldnere. Om du synes hun spiser lite, så kan du dra på helsestasjonen for å veie henne. Bare for å følge litt med. Da jenta mi var 5 uker så dro vi dit, og da viste det seg plutselig at hun hadde ikke gått opp på 2 uker. :s Og hun hun hadde ikke vært grinete eller noe, bare tatt til takke med at hun fikk lite mat. Drakk da mm. Og hun virka så fornøyd. Men så feil tok jeg. Huff, d var fælt d skal jeg fortelle!! Å finne ut at hun ikke hadde gått opp på 2 uker. Men bare noen tips. At kanskje jenta ikke liker smaken på den mme du bruker:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Hei=) Jeg er ikke redd for at hun ikke får i seg nok, hun sluker stort sett maten, bruker nan og hun virker veldig fornøyd! Er heller redd jeg gir for mye mat, men tror egentlig ikke det! Men det kunne jo hende jeg hadde hatt samme prob, så takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Solskinnsjenta: "Som med amming gir du barnet mme når det er sultent, og det drikker til det er mett." Eh, det skal man egentlig ikke gjøre, det er ikke bra for magen dems, for mme er en smule "sterkere" enn mm, og er litt hardere å fordøye! Man skal gi mme til nogenlunde faste tider!!!!!!!! Her ble ikke ungen bra i magen før jeg innførte faste spisetider!!!
Twins i magen <3 Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 Hei! Gutten vår er 2 mnd og 1 uke nå, og han får nan. Vi lager seks flasker i slengen, hver på 150 ml. Vi prøver å få det til å gå 4 timer mellom hvert måltid, men ser vi tydelig at han er veldig sulten etter 3 timer så sitter vi ikke å kniper igjen til det har gått 4, liksom. Av og til vil han sove lenger, eller han bare er fornøyd, da kan det gå opptil 6 timer også. Det er vel en grunn til at det anbefales å gå fire timer i mellom vil jeg tro. Helsesøster ga oss også råd om å lage døgndose i en beholder, ca en liter i døgnet, kanskje mer nå da. Så kan man ta så mye man vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå