Gå til innhold

hjelp meg her, ang quick kutz osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir gal av å ikke skjønne. hva er forskjell på qk, revolution og cuttlebug, skal investere i dette, og lurer på hva som er best, og hva det forskjellige er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oK.

qk er et merke som lager qk produkter.qK har også revoloution, som er en maskin som du kan trykk eut revolution figurer med revolution dies, samt dies fra qk.

Cuttlebug er en maskin som du sveiver med istedenfor med tanga der du trykker ut figurer .

På cuttlebug kan du bruke mange forskjellige produsenters dieser, men qk tanga og revolution kan bare bruke qk sine.Du kan ikke trykke revolution figurer med tanga :-(

Om du skal trykke mange figurer etterhverandre så er tanga genial, for cuttlebugen lurer deg om du skal kutte mange små dieser. Den bruker mye papir som går til spille. Men om du skal kutte store ballonger fra feks qk eller revolution alfabet da er cuttlebugen god.

Håper du skjønner litt her..

Har prøvd alle tre og liker tanga best til de små vanlige diesene , men kunne tenkt med revolution eller cuttlebug til større dies;-)

Skrevet

tusen takk, det hjalp meg en del. men er den eneste ulempen med cuttlebug at den bruker mye ark? og kan jeg bruke qk sine produkter i cuttlebugen?både små og store dieser?

Skrevet

Jeg liker ikke Cuttlebugen, verken av utseende eller de diesene. Jeg synes at den ser ut som et grønt plastleketøy, og diesene er veldig barnslige.

QuicKutz har veldig mye fint, og Revolution er jo superlekker!

Revolution tar både små og store dies fra QK, men om du skal bruke mest små så er det greit med en tang. Det er jo superlettvint og veldig økonomisk (lite arkforbuk).

Men smaken er jo delt...

PS! Jeg har en blå tang som du kan få for kr 250,- om du er intr.

Skrevet

Som Trolltussa sier, smaken er som baken ;o)

Jeg har tanga som jeg synes er kjempe kjekk når jeg skal trykke enkle små dies også har jeg cuttlebugen som jeg er kjeeeempe glad for at jeg kjøpte meg :)

Den er ikke like lekker å se på som revolution, men den er enkel i bruk og kan ta alt av dies :)

Skrevet

hm, kommer nok aldri til å bestemme meg. men kommer til å bruke det mest til alfabet, noe som er bedre til det? og man kan bruke qk sine dies til cuttlebug?

Skrevet

Jeg har aldri hørt om at verken tang eller dies blir slitt. Derimot blir ejection foamen slitt, men den kan jo lett skiftes ut.

Noen dies må shimmes uansett, og det skyldes ikke at de er slitt. Det har ofte med små detaljer i produksjonen å gjøre.

Tangen min er ihvertfall ikke slitt, og fungerer utmerket. :)

Skrevet

Ja, du kan bruke qk-dies til cuttlebug. Cuttlebug tar alle dies. Selv har jeg tanga, og er veldig fornøyd. Men hvilken som er best til alfabet vet jeg ikke. Er nok en smakssak. Du kjenner ikke noen som har de forskjellige, så du kan prøve før du kjøper?

Skrevet

med cuttlebug og revolution så kan du kutte opp flere bokstaver samtidig (plass til flere dies om gangen)

Med tanga kan du bare trykke med en dies om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...