Gå til innhold

Sjokoladekake og fylte pannekaker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med en av delene her? Trenger oppskrifter altså :-)

Først og fremst fylte pannekaker. Hvordan lager dere det? Vanlig søte pannekaker som er litt ekstra tykke eller på en annen måte? Hvordan får dete rullet dem sammen uten gris? Og saus? Går greit med Toro altså ;-)

Og så leter jeg etter oppskrift på en bestemt type sjojoladekake, håper noen her kan hjelpe. Kaken er mørk, mektig og veldig saftig, litt lav tror jeg, og så er det et slags lysebrundt "krem" fyll/glasur som hører til den. Har smak slik kake none ganger, men husker ikke hvor. Noen som skjønner hva jeg mener og har oppskrift på en slik? Det er ikke konjakk eller noe sånt i den, smaker vanlig sjokoladekake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fylte pannekaker har jeg aldri prøvd.. annen en med jordbærkrem i da.Vet ikke om det var sånne desertpannekaker eller matpannekaker du tenkte på?

Og for sjokoladekake oppskrift ville jeg gått inn på detsoteliv.no.. der finner du masse deilige oppskrifter!! :)

Skrevet

Har bare smakt det hos en bekjent en gang. Var pannekaker fylt med kjøttdeig, en type kjøttdeigsaus og mais, var kjempegodt. Gratinert med ost i langpanne. :-)

Skrevet

Det hørtes godt ut!Sjekk matprat.no.. de har sikkert noen tips :)

Skrevet

Ja har sett der, men synes ikke noen av dem fristet helt, håpet noen her kunne komme med noe :-)

Skrevet

Eneste jeg har prøvd av fylte pannekaker er;

vanlige pannekaker (bare ikke så søte) stekes. brettes og legges på fat mens man steker nye. når alle er ferdig stekt, tar man for seg en og en. brett ut pannekaken og legg på oppskåret skinke, mais og oppreven ost, rull sammen, og stek litt til på svak varme (så osten smelter). nam nam

sjokoladekake.... hehe, www.detsoteliv.no!! =)

Skrevet

Takk skal du ha :-) Har tatt opp kjøtdeig som jeg må bruke, men skal notere meg denne varianten!

Gjest irismor
Skrevet

Stek kjøttdeig og løk, ha gjerne i litt ketchup eller tomatpure.

Stek pannekaker, går greit med toro. Legg fyll i pannekaka rull den sammen legg den i en ildfastform. Strø så ost over og gratiner pannekakene i ovnen på 200-225 grader til osten er smeltet. Du kan variere fyllet men jeg synes det er best med kjøttdeig. Liker du litt sterkere smak så bruk gjerne tacomix i kjøttdeigen.

Sjokoladekaka kan jeg ikke hjelpe deg med.

Skrevet

Ja jeg er glad i tacomiks ;-) Løk derimot står jeg over. Tusen takk for oppskrift!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...