Dubbe Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Om fødselspenger? Hørte at man MÅTTE jobbe seks måneder av svangerskapet, for å få utbetalt fødselspenger.. Men stemmer det? Jeg har alltid fått høre at en skal ha hatt fast jobb, i seks mnd, for å få det..
velsignet med to Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Du må ha jobbet (evt. vært sykemeldt) 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd for å få krav på fødselspenger. Har du fast jobb har du krav på fødselspenger uannsett.
ano`num *17.03.10* Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Jeg har vært arbeidsledig med rett på ledighetstrygd. Jeg/vi får vanlig perm med foreldrepenger. Var maange som bla sa til oss at far ikke har krav på sine 6 uker da... Men det har han! Du må ikke ha hatt fast jobb. Vikar eller ekstravakter gjelder også. Men der er vell regler rundt det å ha vært i minst 50% yrkesrettet aktivitet?
Dubbe Skrevet 20. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2007 Hvor finner jeg informasjon om dette?
Little Dreamer Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Gå inn på nav.no der er regler og sånt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå