Gå til innhold

HVORDAN ER DET MED KRAV


Anbefalte innlegg

Skrevet

Om fødselspenger? Hørte at man MÅTTE jobbe seks måneder av svangerskapet, for å få utbetalt fødselspenger.. Men stemmer det? Jeg har alltid fått høre at en skal ha hatt fast jobb, i seks mnd, for å få det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha jobbet (evt. vært sykemeldt) 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter.

Skrevet

må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd for å få krav på fødselspenger. Har du fast jobb har du krav på fødselspenger uannsett.

Skrevet

Jeg har vært arbeidsledig med rett på ledighetstrygd. Jeg/vi får vanlig perm med foreldrepenger.

Var maange som bla sa til oss at far ikke har krav på sine 6 uker da...

Men det har han!

 

Du må ikke ha hatt fast jobb. Vikar eller ekstravakter gjelder også.

Men der er vell regler rundt det å ha vært i minst 50% yrkesrettet aktivitet?

Skrevet

Hvor finner jeg informasjon om dette?

Skrevet

Gå inn på nav.no der er regler og sånt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...