Gå til innhold

Synsforstyrrelser... Hvorfor?? (samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har over lengre tid plagdes med synsforstyrrelser. Slike svarte felt ytterst i synsfeltet som hopper og danser litt, og som er der uansett bevegelse eller om jeg har sittet i ro lenge. Noen flere? Eller noen som vet hva det kommer av??

Har lest at synsforstyrrelser er ett av flere tegn på svangerskapsforgiftning, men det er jo alt for tidlig å kunne få det nå!?! Er 12+5.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mye slike synsforstyrrelser når jeg får migrene nå i svangerskapet. Men merker også til vanlig at synet mitt ikke er helt normalt nå i svangerskapet. Det går lengre tid før øynene mine fokuserer skikkelig nå.

Skrevet

De svarte "trådene" som jeg liker og kalle dem er helt normalt og dem har du til vanlig når du ikke er gravid også :-) Dem kan oppleves med at du oppdager dem i synsfeltet ditt og når du fokuserer på og se dem så flytter dem etter. Jeg fikk iforrie svangerskap også plager med dette og tok det opp med optiker og fikk da vite at det var helt normalt :-) Så når det gjelder synforstyrrelser iforbindelse med svangerskapsforgiftning så er det en helt annen type. Mer blinkende lys på en måte.. Svangerskapsforgiftning er svært skjeldent før uke 20 og er mer hyppig mot slutten av svangerskapet, men da må du også ha forhøyet blodtrykk og proteiner i urin..

Skrevet

Det var det jeg trodde jeg også ja, og hadde derfor luket ut muligheten for svangerskapsforgiftning.

Det er det nok ganske så normalt da. Litt plagsomt og rart, men det skal nok gå bra! =)

Takk for svar begge to!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...