Gjest Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Reiser snart til Paris med min kjære. Første tur på 5 år til utlandet uten barn:) Har kjøpt en bok, men får ikke tid/konsentrasjon til å lese i den. Noen som vet om noen "magiske" steder for kaffe, mat, shopping osv. Noe vi bare må gjøre de to hele dagene vi er der?
meg & to små vampyrer Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 For to dager tror jeg at jeg bare ville traska gatelangs:)
Gjest Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 ja, tenkte jeg skulle vere fornuftig å ta med gode sko:)
meg & to små vampyrer Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Lurt:) vi gikk rundt i latinerkvarteret da vi var der en del. og monte martre. Og i det hele tatt så gikk vi rundt hele tida og traska. Og vi var på et marked også, men hva het det da.. ?
Gjest Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Bruk noen timer på Montmartre i hvertfall! Nydelig kirke med flott utsikt over byen, flotte små gater og herlige fortauscaféer! Eiffeltårnet er verd et besøk. Triumfbuen bør vel også sees, gjerne i forbindelse med at man tar en kikk på paradegate nr.1 - Champs Elysées. En rusletur langs Seinen med innlagt stopp ved Notre Dame, runden der kan avsluttes med lunsj eller middag på en av de mange caféene og restaurantene i latinerkvarteret (det er vel best å oppleve det området på kveldstid, da er det mest liv og sjarm). Kan bli mye på to dager, men det er bare å kjøpe seg dagskort på metroen og farte rundt! God tur, og nyt barnefrie, romlemantiske dager!
ABC123:-) Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Galleriet Louvre mener jeg er et "must". Også et tilhørende shoppingsenter der, to fluer i ett smekk! :-)
Gjest Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Med bare to dager til disp. hadde ikke jeg kastet bort tida med å stå i kø for å komme inn i Louvre. De gangene jeg har vært i Paris har det vært milevis med kø. Dersom man har ei uke kan det være greit å bruke noen timer i kø, men ikke når man bare har to dager... det er mye annet fint i Paris som ikke "sluker tida" med venting. Men ja, Louvre er et fantastisk museum. Og ... kjøpesenteret (er det ikke La Fayette som ligger der...) er ypperlig for den handleglade (har lagt igjen mange timer og enda flere penger der inne (det er nokså dyre butikker)!)
Gjest Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Tusen takk alle sammen:) Dette blir mye trasking og mye kaffe ser jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå