Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! noen som vil dele noen erfaringer?

- tips til noe man bør ta med seg

- hvor bør man føde? (om man får velge)

- noe pappaen må ta med seg?

- hva koster oppholdet og parkering?

- tilbyr de smertestillende utover epidural?

- mat? god dårlig?

- personalet? er de flinke og hjelpsomme?

kjenner eg begynner å bli litt smånervøs, trenger å vite hva jeg går til...

takker for svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Klærne til babyen som du får lån er i str.80, så vi hadde heldigvis med noe mindre.

- På basel iallfal er det bare dårlige tøybleier. Såvil du ha noe annet må du ta med det.

- Er det ikke fult på en avdeling får du velge mellom Storken og føden. Det er ikke noe problem å bli overflyttet hvis du velger Storken men finner ut i ettertid at det var feil valg. Hos meg ble det gjort på 5.min. Men det går ikke an å flytte den andre veien.

- De er ikke spandable på mat og drikke til pappan, så han bør ta med noe snacks og penger.

- Oppholdet for deg er gratis, men pappan hvois dere får familierom må betale en 300,- natten mener jeg å huske.

- Parkeringen er dyyyyr. Men ta en kjøretur i området åpå forhånd. Vi fant parkering i gata like ved som pappan brukte. Det sparte vi masse på.

- Meten er typisk sykehusmat. Noen ganger grei, andre ganger elendig. Takk og lov for noen safe brødmåltider i løpet av dagen.

- Jeg lå på barsel og der synes jeg de aller aller fleste var utrolig koselige og hjelpsomme. De jeg møtte før er en annen historie.

Lykke til :o)

Skrevet

var d 300kr uten mat til far? eller får han mat han også da?

Skrevet

32 kroner inkludert frokost tror jeg, og ca 500 kroner med lunsj og middag. MEN du kan jo bare ta med deg mat opp på rommet og ta med dobbel porsjon da =) hehe snylte litt på skattepengene...

Skrevet

ja for man spiser ikke i noe spisesal sant? er dette d samme for barselhotellet og storken??

Skrevet

Vet ikke hvordan det er med storken men på barselloftet kan man ihvertfall velge om man vil spise i spisesalen eller ta med maten opp på rommet... og da kan du jo bare ta med til samboeren din. syns det er for gale å betale 200 kroner for lunsj og middag hver dag, skal du være der i 4 dager er det jo 800 kroner... og det er nå dyrt nok der fra før av...

Skrevet

ja heeelt enig.. er latterlige priser spør du meg.. ska ha dette i minne ... takk takk for svar på dette og det over :D

Skrevet

Men det kan være hyggelig å spise middag i restauranten på pasienthotellet også. Kanskje dere kan invitere besøkende slekt på middag - som de selvsagt betaler selv. Det gjorde vi! Kjempekoselig, og så fikk jeg litt mer fred og ro mellom måltidene...

Jeg likte meg i hvert fall veldig godt på hotellet!

Skrevet

Heisann...

Jeg sitter her å leser og finner ut at jeg må legge inn mine synspunkter på KK oppe på Haukeland...

Du trenger langt fra være nervøs, du havner i veldig gode hender og sitter igjen selv med ett veldig godt inntrykk fra der oppe, selv hadde jeg også hørt mye "drit" om de der oppe. Men jeg valgte å gi de en sjanse... Det er jeg veldig glad for at jeg gjorde :o)

Ja det er kostbart å parkere der oppe men som en her sa, se dere om rundt omkring i området ;o)

Jeg kan dessverre ikke uttale med om hvor vidt du bør føde henn, siden jeg tok keisersnitt, men slik jeg har forstått det så får du d du trenger av smertelindring så lenge du ikke føder på den alternative fødestuen "Storken" der er d kunn alternativt og akupunktur osv...

Det kan være lurt å ta med noe å snackse på under veis, men ellers så skal d være mulig for far å få mat der også...

Det koster 300,- pr natt for far å overnatte og du får visstnok ett skjema der du fyller ut hvor mangen dager han har vært der og hva han evt. spiser... Men jeg trodde det var 300,- inkl. mat der jeg da :oP

Personalet der oppe synes jeg er flinke og de tar seg veldig godt av deg mens du er der og har forståelse av den du er og du kan føle deg trygg, synes jeg i allefall... Enkelte kan virke sære og gamle og litt rustne og innbarkede, men da sier du klart ifra for det er du som skal ha det bra, det er din kropp og din baby og de skal respektere deg...

Håper du ble litt mere beroliget, jeg har i allefall bare positive erfaringer fra Haukeland, og jeg kan ikke si jeg startet på ett positivt utgangspunkt til å begynne med...

Lykke til videre og kos deg...

Klem

Skrevet

Hei, har født på Haukeland to ganger - vel hasteks ene gangen, men det begynte som vanlig fødsel.

Jeg pakket med hjemreiseklær til babyen - brukte bare de skjortene + pleddene de hadde på Haukeland mens jeg var der. Ellers pakket jeg med meg gode vide klær til meg selv + toalettsaker. Husk også helskort, blodtypekort og kamera! Og mobilen kan være grei å ha med;o)

Jeg er tilhenger av føden, jeg da...kan ikke fatte og begripe at noen ønsker å føde uten epidural...;o/ Ellers syns jeg det er mest betryggende å være der i og med at en får bedre overvåking av babyen. Jeg måtte på føden begge ganger pga misfarget fostervann med førstemann og høy hjertelyd med andremann, men hadde ikke vågd meg på Storken uansett.

Pappaen bør ha med seg toalettsaker og et skift - hvis han får være der...her fikk ikke pappaen være med meg noen av gangene...:o(

Siden pappaen ikke har overnattet/spist her, så er jeg usikker på hva det koster for opphold (du betaler selvsagt ikke noe). Parkering er dyyyrt!

Du kan få petedin, akupunktur, badekar og saltvannspapler. Har prøvd både petedin og akupunktur - førstnevnte var himmel...akupunktueren gjorde meg bare trett...

ok mat

Jeg har bare ligget på barsel og det er veldig varierende hvor hjelpsomme de er der...noen er ok, mens andre føler en at en plager når en ringer på hjelp. Hadde ks med førstemann og måtte ringe på de hver gang jeg skulle ha han ut av sengen og amme (klarte ikke vri meg og samtidig løfte han) - følte meg som en skikkelig plage hver gang...ikke gøy:o( På føden (da jeg fødte) var de veldig hjelpsomme og flinke nå sist gang. Hadde lest journalen min før jeg kom opp (jeg var på fødselssamtale før fødselen pga sånn det gikk sist) og var flink å gi oss informasjon og tok veldig hensyn til ønskene mine - så det var veldig positivt.

Lykke til:o)

Skrevet

jeg må bare svare jeg og!

jeg lå på storken med førstemann. Kjempe fornøyd. snille folk og alt. hadde akupunktur og badekar.

pappaen fikk mat mens jeg lå med rier. og det han ville ha av drikke. jeg fødte tidlig på morningen, så da vi kom inn på familierommet (med dobbelseng og vugge, eget bad og alt av utstyr) fikk vi begge servert frokost med flagg på å greier. han betalte for å sove der (husker ikke hvor mye) de har fått max pris på parkeringen der nå, så hvis han ikke kjører masse ut å inn, blir det overkommelig.

jeg skal velge storken igjen denne gang hvis jeg kan!!!!

Skrevet

åå så snille dere er.. kjekt med mange svar.. idag skal jeg på omvisning så blir spennende å se hvor jeg skal "overgi" meg hen... nesten slik d kjentes ut.. :D he he.. skal tråle nærmiljøet for parkering i forkant.. herregud tenk om jeg sku blitt der i 4 døgn da, vil ha sambo der mest mulig .. så med mat, opphold og parkering kan det fort bli dyrt.. og det er kjipe penger syntes eg.. er sååå mye annet jeg kunne tenkt meg å bruke de penga på! så her skal vi tenke litt smart og dermed ha mer å kose oss for sammen når vi kommer hjem :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...