Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 jenta mi sliter med litt vondt i magen.. så eg koker opp og avkjøler litt vann så eg gjer ho.. noen synspunkter? hvor mye? gjer ca 20 ml.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 bare rent vann.. sukkervann er vell ikke bra?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Sukkervann brukes når babyer har litt vondt... Hvorfor rent vann? Har jeg aldri hørt om før, mulig jeg er dum altså, hehe.....
Annette78 Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Har hørt at enn ikke skal gi babyen vann, for det kan gi ubalangse i slat balangen i kroppen til babyen. gå heller til en kiropraktor eller ostiopat for mage smertene. det gjorde vi og det funket veldig bra. (Vi prøvde minifom en kort periode også uten effekt, selv om at det ikke er anbefalt lengre. forhørte meg på apoteket, men de hadde ikke hørt noe om den nye advarselen)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 bare eg som ikke våget å bruke sukker.. hehe hvor mye sukker da? men tror det hjelpte litt..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 oi, er det ikke bra med vann? off, slitsomt å være mamma.. får ringe helsestasjonen jeg da..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Hvis man skal pirke mente du vel salt balansen...
Solskinnsjenta Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 og du mente vel saltbalansen, anonym. Siden vi er inne på pirking, anyway Til HI, sukkervann gies som smertestillende til nyfødte og babyer. Forholdet er 2-3 spiseskjeer sukker pr dl vann. Gi 1-2 ts med et par timers mellomrom.
♥Spirevipp♥ Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 Min helsesøster sa at vann ikke er skadelig og overskuddet tisser de bare ut igjen! Jeg ga lillegutt sukkervann i begynnelsen, men fant fort ut at han kun ville ha sukkeret etter en liten stund. Gradvis kuttet jeg ut sukkeret og nå får han kun vann!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 Pirk prik pirk... da skal jeg og pirke litt ;-) Forholdet er 1 ss (13 gram) sukker til 1 dl kokt vann. Gi 2 ml. Du kan gi en gang pr. time. Dette er det som er anbefalt i "alle" bøker, og av "alle" helsestasjoner. Tror 2-3 ss sukker blir litt mye... Og 2ml vil ikke påvirke matlysten. Gir man mye sukkervann eller vann kan det gå på bekostning av melken de spiser.. Sånn..da har jeg og fått pirket litt i dag... ;-) (ikke vondt ment, men syntes det hørtes litt mye ut med så mye sukker, så ofte ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå