Gå til innhold

Dere som har født på A-hus...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal føde der og er bare nyskjerrig på hvordan det er der :-)

Vet det er nedslitt siden de driver å pusser opp ++

Men ellers da?? Bra -dårlig? Snille jordmødre som hjelper til ?

4-manns rom høres jo kaos ut men de er vel flink til å overholde besøkstid??

Hva har de av ting man trenger etter fødselen?? Eller må bagen bli sååå stor som den ser ut til å bli... ?? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fødte på A-hus for 4 uker siden og har bare gode erfaringer. Jeg fikk all den hjelpen jeg trengte, av både jordmødre og barnepleiere. De var hyggelige og hjelpsomme alle sammen.

Det er jo gamle lokaler, men syntes allikevel at det var ganske koselig på barsel. Man er der jo ikke lenge. På rommet hvor jeg lå var vi bare 2 den første natta og 3 den andre. Så det trenger ikke å være 4 på rommet selv om det er 4 manns rom. Den andre natta var litt slitsom, for den ene babyen gråt nesten hele tiden stakkar. Men barnegråt må man jo bare regne med, enten fra sin egen eller andres.

Nå vet jeg ikke hva du mener med om de har alt det du trenger etter fødsel, for vet ikka hva slags behov du har, men jeg hadde med joggebukse, t skjorter, klær til hjemreise (både til meg og babyen+teppe) kamera, mobil, lader og toalettsaker. Det holdt.

Lykke til!

Skrevet

De pusser ikke akkurat opp, de bygger nytt sykehus :-)

Ja det er slitent der og ja de har 4-mannsrom. Men jeg var veldig fornøyd med de som jobbet på barsel. De kom med vann hele tiden, tok en runde rundt med en gang de startet vakten, passet på at du spiste, tok babyen på natten slik at du fikk sove litt ekstra etc.

Jeg lå på 4-mannsrom, men de aller fleste går ut på fellesarealene når man får besøk. Det blir jo litt annerledes dersom det er noen som har barn fra før av for mann+barn kan jo komme utenom besøkstidene. Men litt utpå ettermiddagen var det aldri noen inne på vårt som iallefall.

Klær, bleier og alt babyen trenger har de egentlig. Mange har med egne klær til barnet til oppholdet. Men det er så varmt der at babyen greier seg med en kortermet body.

Bind, truser etc får du utlevert og får mer dersom du spør. Du får jo selvsagt også sykehus skjorte, som er fin å amme i, men ikke så fin dersom du får besøk :-)¨

Jeg skal denne gangen pakke med meg noen gravid klær, godt med noe som ikke strammer rundt magen, og litt finere gensere til meg selv.

Du får ikke bruke mobil tlf på avdelingen av hensyn til andre så et telefonkort er fint, jeg har masse igjen fra forrige gang.

Skrevet

4-manns rom er slitsomt.. spesielt når det er noen som snakker høyt i mobiltelefonene sin på polsk i flere timer.. Og under hviletiden!! Argh, blir sinna av å tenke på det :)

Skrevet

Var på svangerskapskurs der i forrige uke.Der fikk vi beskjed om at mob tlf var helt greit.Så lenge man ikke hadde lyd på og det ikke var forstyrrende for andre:)

Skrevet

Det er jo også noe av grunnen mener jeg at vi ikke skulle bruke mobil tlf. For i hviletiden kan man ikke motta eller ringe ut, men dette kan man jo på mobil.

Jeg hadde blitt gal hadde jeg vært på rom med noen som snakket i tlf hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...