Gå til innhold

Noen som har tatt Arnica D-30 for å blø mindre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha planlagt keisersnitt og er blitt anbefalt denne homeopatmedisinen. Skulle visst minske blødninger og hjelpe sår å gro fortere. Noen som vet hvor lenge før fødselen jeg eventuelt da burde begynne å ta disse og hvor mange man skal ta om dagen? Dama på apoteket der jeg kjøpte dem kunne nemlig ikke hjelpe..Blir kjempeglad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok disse under siste fødsel. Mener på at jeg fikk besjed om å ta de når fødselen var godt i gang. Men dette var jo en vanlig vaginal fødsel. Tok og like etter fødselen. Men jeg er litt usikker. Ville ringt en homeøpat og spurt. For meg virket de veldig godt. Blødde svært lite under fødselen sammelignet med første fødsel. Livmoren trakk seg veldig raskt tilbake og renselsen var kortere enn ved første fødsel. Hadde og mindre etterrier en ved første fødsel.

Skrevet

Takk for svar! Husker du hvor mange tabletter du skulle ta om dagen?

Skrevet

Jeg har tatt arnica D30 ved begge mine fødsler, blødde lite ved begge fødsler. 3 piller, 3 ganger daglig, ved planlagt keisersnitt begynner du dagen før, fortsett med arnica en uke etter fødsel. Hjelper både på renselsen, groing samt mørbanket følelse. Under siste fødsel heiv jeg i meg alt fra 3-4 piller til en god håndfull, over 20 stk, under de siste pressriene. Hadde litt problemer med ryggen et par dager etter fødsel, korsryggen, pga at jeg ble liggende en liten stund på rygg under pressrier, tok arnica og det hjalp nesten med en gang! Lykke til

Skrevet

Jeg har tatt Arnica under alle mine 3 fødsel (det siste endte i ks) og har hatt veldig god effekt av det:-)

Jeg har i motsetning til Mette Elisabeth kun tatt når pressveene har begynt, rett etter og en dose senere på dag/kveld etter fødsel.

Homeopatimedisin skal man vel ikke ta i for mange doser, for da kan de ha motsatt effekt har jeg blitt fortalt... Jeg har tatt 3-5 kuler med d30 x 3 doser i løpet av noen timer/døgn.

Har brukt homeopati i over 20 år og sverger til det før noe annet om jeg kan:-)

Skrevet

Da MÅ jeg blande meg inn og spørre:

Da lillegutt kom blødde jeg i 14 uker, er dette noe som jeg kan ta for å korte ned de ukene litt neste gang?

Og hva med mensen, jeg smådrypper ofte i to uker etterpå. Kan jeg forsøke dette mot det også?

????????????????????????????????????????????????????????+

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...