Gå til innhold

Hvor ofte har dere fisk?? Ønsker mange svar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler liksom at jeg må tvinge fisk inni menyen min 2-3 ganger per uke. Jeg må spise sunt fordi jeg blir dårligere av ME viss jeg spiser bare halvfabrikat. Men nå er jeg så lei av å vere sunn, og det tar så lang tid å lage maten også. Tungt når man ikke har krefter til det!!!

Og ja, hvor ofte har dere fisk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver å ha det minimum 2 ganger i uken.

Skrevet

Spiser fisk to gange pr uke, prøver å få til 3, men det blir det sjelden i virkeligheten. Egentlig er fisk i ulike varianter enklere og raskere å få godt enn det meste kjøttmat. Alle i fammilien liker det også, så jeg forstår egentlig ikke at det ikke blir oftere.

Skrevet

Mamma og pappa tok med seg fersk seifilet da de kom ned hit forrige helg, så vi har hatt noen gode middager denne uka, nam :D

Finner ikke god fisk her i byen, eneste er seiblokk som vi kan steke.. Så om vi har fisk, er det gjerne laks eller steinbit, prøver å ha det en gang i uka. :)

Skrevet

Vi har det ca tre ganger i uken. Jeg er ikke så veldig glad i kjøtt, så bli en del vegetarmat og fisk her.

Skrevet

2 ganger i uka, max. Og da stort sett i form av det enklest mulige som jeg kan forsvare reint sunnhetsmessig, nemlig en blokk frossen laksesuppe fra frysedisken, tilsatt laksefileter fra frysedisken, og evt erter og spinat - også fra frysedisken, gitt. Da er det godt, er ferdig på et kvarter, ingen bein, ingen rensing, ingen ufyselig fiskelukt, og alle spiser.

Skrevet

Burde hatt oftere enn det vi har. Men noen uker blir det flere ganger, andre uker ingenting. Ungene er veldig glad i fisk, fiskegrateng, supper osv. Vi spiser endel fiskepålegg og det teller jo også. Syns det er raskt å lage fiskemiddag. Tar ikke lenger tid enn annen mat. Det kjappeste er å kjøpe ferdig fersk filet, pasta og grønsaker. Stek filet og grønsaker, kok pasta og ha feks spinat, pesto, rømme, salsa osv ved siden av.

Skrevet

Trodde det gikk mest i vafler og pannekaker hos dere jeg..

Skrevet

ja, eller blander jeg med en annen? Er det ikke du som påstår at vafler er middag?? Det er det nemlig ikke..

Skrevet

Pannekaker er middag. Vafler er dessert. Sånn er det. Hvem er du? Jeg har ikke vært her på en stund og husker ikke igjen nicket ditt.

Skrevet

jaa, det er Doppler det ja.. stemmer!! :-)

Skrevet

pannekaker betegnes ei heller som en fullgod middag, ble det sagt på radio. Det passer bedre som dessert.

Skrevet

og vi spisker fisk en gang i uken og fiskemat to ganger i uken, for de som har interesse av å vite det ;-)

Skrevet

1-2 ganger i uka. Av og til mer, fisk er namme og ungene liker det også:-)

Skrevet

dere spisker fisk dere ja.. artig..

Skrevet

Middag 3-5 ganger i uka, i hvert fall om man inkluderer annen sjømat. Til lunsj, kveldsmat, frokost, niste og slikt kanskje ti ganger totalt på en uke.

Synes ikke fisk og sjømat er spesielt vanskelig eller tar spesielt lang tid å tilberede.

Skrevet

2-3 ganger per uke.

Favoritten er fiskewok. Pleier å bruke laksefilet. Steker laksen først. Tar den ut av panna. Steker grønnsaker. Blander sammen til slutt. Lager saus av fiskebuljong, soyasaus, ingefær, chili, hvitløk og cashewnøtter. Knallgodt!!

Skrevet

pjokken min spiser fisk 3-4 ganger i uken :) jeg er ikke glad i fisk, så inntil videre blir det han som får det!

Skrevet

Fiskeboller, fiskekaker og firkantfisk er også fisk :) Og makrell i tomat. Og om vi skal dra den enda lenger, regner vi vel også kaviar??

Hihi

Skrevet

Ikke typisk fisk hver gang, men fiskemat 1-2 ganger i uka, kommer ann på hva som er i fryseren. Ikke bestandig'en har lyst på det heller da...

Skrevet

Spiser hjemmelaget fiskekaker, fiskepinner og fiskegrateng(de som kjøpes i butikken e bortimot 70% mel), stekt sei, smilende laks, himmelsk sei osv..

Vi har fisk 3-5 ganger i uka.. Dette e mat for selv de aller kresne.. Tro mæ har prøvd det ut og det funka..

Skrevet

takk, nå holder det med svar.. takk takk...

HI

Skrevet

Minst tre ganger i uka her i huset. Ofte mer også. Men da mer variasjon. Har aldri kokt torsk med gulrot lissom. F.eks fiskewok med ris til, hjemmelagd fiskegrateng med laks, ovnsbakt laks med salat til +++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...