Nurse80 Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Føler liksom at jeg må tvinge fisk inni menyen min 2-3 ganger per uke. Jeg må spise sunt fordi jeg blir dårligere av ME viss jeg spiser bare halvfabrikat. Men nå er jeg så lei av å vere sunn, og det tar så lang tid å lage maten også. Tungt når man ikke har krefter til det!!! Og ja, hvor ofte har dere fisk??
Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Noen ganger i uka. Deilig med laks! Kjøper frossen fra Rema og har den i ovnen med sitronpepper og olivenolje oppå. Kesam, poteter og agurk til. NAM!! Det tar veldig kort tid å lage også.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Kunne sikkert hatt fisk oftere.. Har det 1-2 ganger i uka...
Helnøtt med spire:) Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Ofte! Her elsker vi fisk alle mann:)
Monajenten Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Alt for sjelden. Liker (dessverre) ikke fisk. Men datteren min er ofte hos mommo og moffen og får fisk da, og hun elsker det:) Både hvit og oransje fisk som hun sier:-D Hadde vi ikke hatt muligheten til å "sende henne bort" på fiskemiddag, hadde vi nok blitt pent nødt til å lage det her hjemme også.
Gjest Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 2 ganger i uken kanskje jeg ELSKER fisk så kunne godt hatt det oftere.. Synes ikke det tar noe lengre tid å lage enn andre ting jeg da, men jeg lager kanskje ikke så fancy retter hehe..
Gjest Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Fisk, hva var nå det igjen...? Ikke ofte med andre ord ;-) Prøver å ha fiskemat (fiskepudding, fiskekaker osv) 2 ganger i uken, men det sklir fort ut når ingen av oss er noe glad i slik mat. Forer dem heller litt ekstra med Eskimo Kids.
Libido- Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 2-3 ganger i uka. Bruker sjeldent halvfabrikat. Har gått inn for det, og etter litt tilvenning går det like kjapt uten. Er jo masse god fiskemiddag.. Vi pleier å ha - kvitball med potet, gulrot, kålrot og bacon - Laks med potet, agurksalat og rømme - seifilet som er vendt i mel, salt og pepper. Heller fløte over når det er ferdigstekt. serveres med potet og grønnsaker - Fiskesuppe - Så har du jo fiskegraten, pinner og boller, men det heller jo mer mot halvfabrikat og inneholder i grunn ikke så mye fisk.
flashdancepants Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Om du ikke er så stor fan av fisk, kan du jo spise vegetarisk noen ganger i uka i stedet, og ta Omega 3. Masse gode oppskrifter uten både kjøtt og fisk på blant andre steder: www.vegweb.com hilsen kvasi-veggis
Nurse80 Skrevet 20. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2007 Libido: Hvordan lager du kvitball? Hørtes så godt ut. Er det det samme som kams??
Libido- Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 står ikke å lager selv nei.. =) Kjøper det hos fiskehandleren. Det er nydelig! Virkelig verdt å prøve. kok opp vann med salt og pepper. tilsett kvitballene og la de trekke i ca 10 min.
Diva Muffin Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 Vi har det altfor sjelden. Maks 2 ganger i uka.. Stekt torsk med løk og stekte potetbåter og råkost er noe av det beste jeg vet! Kveite, laks, flyndre, røye og sei er også stas. Burde bli mye flinkere til å spise fisk, særlig sånne fiskemiddager i form i ovnen som lager seg selv Og hvis HI er lei av å være sunn, så går det helt sikkert an å lage usunne retter av fisk også. Seibiff med stekt løk som bader i rømmesaus burde være usunt nok
Leola Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 Prøver å ha det 2 dager i uka. 1 dag med ren fisk og 1 dag med enten fiskekaker, fiskesuppe, fiskeboller o.l De fleste rettene jeg lager er enkel å lage, men sinsykt gode likevel. Elsker fisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå