Gå til innhold

stefar, far, bursdagsbesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere denne floken?

Jeg har nylig fått meg samboer, og dermed en fantastisk stefar for lillegutten.

Snart er det bursdag og han vil jo da ha stefar der, men han vil jo også ha pappa der.

Stefar har sagt at det er ikke noe problem for hans del, selv om han er alt annet en begeistret for pappaen.

Pappaen har jeg ennå ikke snakket med, kvir meg litt til den biten.

Hittil, har vi hatt bursdagsbesøkene på samme måten, som den gangen jeg bodde sammen med faren, men da har jeg jo også vært alenemor på heltid.

Hvordan har dere løst det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir vel litt snålt å kaste ut samboer alle den tid han faktisk bor der og det er hans hjem også? Nå må vel ting rett og slett bli litt annerledes.

Hvis han har kjærste så kan jo begge være med, ellers får dere kanskje gjøre om på litt rutiner?

Hvis dere med bursdagsbesøk mener pakker på senga så er jo det litt intimt med nye steforeldre og foreldre som ikke bor huset, men det går jo an hvis man gjerne vil. Vi har gjort det, men jeg syns egentlig det er litt klamt. Er bedre at den som har barnet på bursdagen tar seg av sang og gaver på senga og så kan den andre forelderen komme på ettermiddagen. Hvis det er vanskelig å være i samme hus, så får barnet bare feire litt bursdag hvert sted, det er mange som gjør det. Tror uansett bare det er lurt å innføre rutiner som dere alle kan leve med, dere skal jo ha det sånn her framover. Ikke vits i å strekke seg så mye lenger enn det man føler naturlig, barnet venner seg jo til at ting forandrer seg,

Skrevet

Ja, det går seg nok til. Det er nok bare jeg som bekymrer meg litt mye.

Faren har kjæreste, tror jeg. Det er så mye frem og tilbake mellom de to, men kjæresten har jo også en datter, som er halvsøsteren til lillegutten.

Bursdagsbesøk blir det, og det blir nok som vanlig, bare med en ekstra person.

Håper faren er like medgjørlig som stefaren.

Skrevet

Heisann.....jeg var gørrlei av og feire bursdager over flere dager pga at folk ikke kunne treffe hverandre, pluss at bursdagen er barnet sin dag. Så jeg bad inn alle sammen til felles bursdag, besteforeldre på begge sider, kjæresten jeg hadde da og folka hans, og jeg bad pappa'n og hans nye kjæreste.

Det funka kjempegreit d......ikke noe problem, alle sammen ordnet litt, så jeg slapp og gjøre alt alene. Så sånn blir bursdagene her framover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...