Mammamia:) Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Noen som bruker fremovervendt bilstol til barna sine fra ca. 1-årsalderen? Lurer på å kjøpe det, men er litt usikker. Noen med erfaring?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Jeg personlig vil råde deg til å bruke bakovervent så lenge du har mulighet til det, men det er ikke sikkert at du har små som kan sitte bakovervent.. Vi snudde da junior var 11 mnd, etter samtale med helsesøster og lege. Vi hadde en liten en som kastet opp med en gang vi skulle ut å kjøre, trengte ikke kjøre langt før han kastet opp. Prvdde bilsyke tabl først, men kan ikke stappe i han det hver gang vi skal kjøre bil. Så for oss måtte vi snu sete tidlig... Men som jeg skrev i begynnelsen. Råder deg til vent mye lenger med å snu hvis det ikke er noen grunn til det..
EnMamma Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Ta en titt her: http://rotebua.blogspot.com/
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Var den linken til meg? Miss Harefrøken? Prøvd,prøvd og prøvd...
Ta sats;-) Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Jeg bruker framovervendt sete til snuppa vår på 14 mnd. Rent praktisk fungerer det veldig greit, hun kommer høyt opp og ser en del, dermed er hun også mer tålmodig når vi er ute å kjører. Sikkerhetsmessig er selvfølgelig bakovervendt det beste, men det lot seg ikke kombinere med to puter/seter til i baksete på vår bil.
Gjest irismor Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Vi har fremovervendt sete. Har britax veldig fornøyd med det. Snuppa sitter godt i det. Kjøpte det på babyshop betalte vel rundt 1300.- mener jeg å huske.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Anbefaler kombisete (spes hts izi combi x1 - det jeg har) så har du mulighet til å snu når det er nødvendig. Vi hadde planer om å ha snupp bakover så lenge som mulig (dvs nærmere/over 3 år), men da hun var ca 1,5-2år ble bilturene uutholdelige med ei som var dritforbanna for ikke å få se noen ting ut eller oss eller noenting, så vi snudde det. Aggresjonsnivået ble helt forferdelig selv bare på korte turer. Godt fornøyd med å ha det fremover, både vi og snupp (selv om det jo er bedre rent fysisk å ha det bakover ifht kræsj).
Cat.68 Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Oi,oi,oi, å nevne fremovervendt før barnen er 3 år er detsamme som å kaste seg selv til ulvene her inne. Vi har brukt det fra ferien og da var jenta 21 mnd ca. Det er anbefalt at de sitter bakovervendt så lenge det lar seg gjøre, men om det blir bare trubbel, spying og vræling av det ,er det like så greit å snu mener jeg. Det er DU som kjenner barnet DITT best, og som er den som kan vurdere risiko mot komfort, og hva en gjeng damer her inne mener bør ikke være avgjørende. Lykke til.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Anbefaler kombisete (spes hts izi combi x1 - det jeg har) så har du mulighet til å snu når det er nødvendig. Vi hadde planer om å ha snupp bakover så lenge som mulig (dvs nærmere/over 3 år), men da hun var ca 1,5-2år ble bilturene uutholdelige med ei som var dritforbanna for ikke å få se noen ting ut eller oss eller noenting, så vi snudde det. Aggresjonsnivået ble helt forferdelig selv bare på korte turer. Godt fornøyd med å ha det fremover, både vi og snupp (selv om det jo er bedre rent fysisk å ha det bakover ifht kræsj).
Mammamia:) Skrevet 20. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2007 Ja, jeg vet at det anbefalt med bakovervendt til barnet er 4 år, men er ikke alltid like enkelt det. Det var heller ikke det jeg lurte på... Takk for svar!
Libido- Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 Vi har akkurat byttet til fremovervendt. Vi bruker gammel typen til recaro da vi har meget god erfaring med det. Er 15 mnd. Sikkerhetsmessig er det vel best med bakover.
Cat.68 Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 Øhhh, var det meg du mente?? Jeg sa jo at min personlige åsikt er at det er best å snu når det bare blir problemer med å ha de bakovervent.
Gjest Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 Jeg har fremovervend til begge mine på 3 år og 15 mnd.unket dårlig å ha de bakovervendt,nå sitter de så fint ;-) Har MaxiCosi Priori i ene bilen og HTS Besafe Comfort i den andre,veldig gode seter begge typene.
dumme mamma Skrevet 20. august 2007 #14 Skrevet 20. august 2007 Vi er veldig fornøyd med vårt Ferrari sete fra Sabelt se bs.bildeler.no Vi prøvde bakovervendt først men det fungerte ikke. Dette kan brukes fram til 11 år.
dumme mamma Skrevet 20. august 2007 #15 Skrevet 20. august 2007 var visst feil side. Men her er link:http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=TEKO&vg=11265&vgpath=Varekategorier/1394/64/11265 Jenta vår sitter veldig stødig og godt i dette. God polstring på siden så hodet ikke faller fra side til side. Det eneste er at det er ikke så lett å få lagt det noe særlig bakover, men vi har justering av baksetet og da legger vi det litt bakover når hun skal sove.
2 herlige gutter og 1 mann=) Skrevet 20. august 2007 #16 Skrevet 20. august 2007 vi snudde elstemann når han ikke lengre greide å sitte rett og behaglig med beina.. når han begynte å sitte krøllete med beina, hvis du skjønner? men det var da med bilsete nr2!
Arb.ledig husmor Skrevet 20. august 2007 #17 Skrevet 20. august 2007 Jenta vår var ikke 1 år engang når vi kjøpte nytt sete til henne, men akkurat blitt 9kg.. Da var ho 9mnd!! Og vi kjøpte fremovervendt... Brydde oss lite om ka de sa ang bakovervendt... Er tross alt vi som har barnet vårt i bil, ikke alle andre... Vi kjøpe be safe sitt da... Husker ikke mer hva det het.. Og snuppa stortrives i setet sitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå