Gå til innhold

DRYPP kontra normal fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir drypp mer smerter?? jeg ble satt igang, vannet ble tatt, ble lagt på drypp+epidural. Var vondt, men hva kan jeg forvente ved neste fødsel om den starter av seg selv? svar gjerne dere som har erfaring;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke.. men jeg fikk drypp for at pressriene skulle starte. Det var en sprø følelse.

Skrevet

Jeg kan fortelle deg at neste fødsel blir 100000000000000000 ganger bedre =)

Ble satt igang med førstemann, og fikk oppleve at fødselen startet av seg selv andre gang! 2 vidt forskjellige opplevelser!

ALDRI mer drypp ;)

Skrevet

Jeg ble satt på drypp si riene avtok med epidural. Fødsler er jo forskjellige, men jeg syntes det var helt grusomt å bli satt på drypp.

Skrevet

takk fos'r svar;) nå ble jeg gla vinterkyss!! ;) var sikkert dryppet som var skyld i at vi måtte ha pute, tror du ikke;) ?? neida, men hvordan går d forresten m puta??

Skrevet

Har hørt at fødselen blir mye hardere ved drypp :-(

Skrevet

Tja... Jeg fikk drypp under min fødsel fordi riene ble dårlige. Fikk ikke epidural. Synes ikke det var så verst jeg;) Vannet ble forresten også tatt,men da var jo allerede fødselen i gang (vannet ble tatt før jeg fikk drypp).

Tror nok ikke at drypp i seg selv er så ille, men jeg tror kanskje at en igangsatt fødsel er verre enn en som starter av seg selv fordi kroppen på en måte blir "tvunget" til å bli klar:)

=)

Skrevet

Hehe, var min nr.2 som måtte ha pute =)

Joda, puta er av for 4mnd siden, og nå fortsetter utviklingen uten!

Ser jo at hun henger litt etter da men... Kan vel ikke forvente annet etter nesten 5mnd stilleligging heller!

Hun åler seg fremover på gulvet, kan sitte, og er nå oppe på knæra og vugger frem og tilbake! Tror ikke det er så lenge til hun krabber!

Skrevet

Jeg fikk drypp fordi riene stoppet opp da det var tid for å presse. Hadde ikke epidural, men hadde hatt rier i evigheter uten noe særlig framgang. Husker de satte dryppet på fulll guff til slutt, men jeg merka ikke noe særlig til det. Hadde ikke noen trang til å presse. Var bare lei og tenkte vi bare kunne dra hjem fordi det ikke var noen baby der inne :-)

Til slutt røska de prinsessa ut med sugekopp da....

Skrevet

okey;) så bra da;) er så deilig å være ferdig med den puta! skal på kontroll i okt, regner med hannah går innen den tid..hun er 8 mnd nå, og reiser seg og kom seg opp et trappetrinn her istad!! så nå må vi få kjøpt trappegrind altså;)

Skrevet

Jeg fikk drypp etterhvet fordi jeg hadde så dårlige og svake rier. Merket ikke noe forskjell hverken i smerte eller noe annet selv jeg hadde dryppet på max. Endte med at de pakket frem tanga og fikk hun ut på den måten.

Skrevet

Nå har jeg hatt bare en fødsel, og den ble satt igang. Frem til jeg fikk drypp syns jeg riene var skikkelig vonde, og jeg klarte bare så vidt å puste meg gjennom dem. MEN, det var overkommelig!

Så satte de på drypp, og alt ble bare traumatisk! To timer etterpå var hun ute, 4 døgn etter vannet gikk. "Tørrfødsel" og drypp fikk jeg beskjed om at var grunnen til den JÆV.... slutten på noe som var en vond, men fin opplevelse. I lang lang tid etterpå klarte jeg ikke å snakke om fødselen , og begynte bare grine om jeg tenkte på den.

Om jeg skal føde igjen skal de få gjøre alt annet enn å gi drypp.

Skrevet

fikk drypp på ørste fødsel, etter fire timer var hun ute, ingen smertelindring.

sist fødsel gikk igang selv og etter 7 timer med jævlige smerter orket jeg ikke mer og fikk epidural. 5 timer senere var gutten ute.

Skrevet

Har bare hatt en fødsel så jeg har ikke noe å sammenligne smertene med da.. Men jeg fikk drypp pga epiduralen som gjorde riene svake. Kan egentlig ikke huske noe spesielt jeg, ang dryppet altså.

Men jeg har ikke tatt skrekken, var jo vondt men ikke uutholdelig.

Skrevet

Jeg har hatt begge deler og syntes fødsel med drypp var værst. Riene blir mye mer mekaniske og "harde", om man kan kalle dem det.

Men vondt gjør det jo i allefall da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...