Kristin-usikker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Hei! Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for å ikke ta en "ekstra UL", men plutselig fikk vi lyst til å vite hvordan det sto til med lillemann allikevel! Jeg fikk ikke time før 27.08. Da er jeg uke 31 + 6. Er dette for sent til at vi kan få se noe særlig? Det viktigste for oss er jo den medisinske vurderingen, men det hadde jo vært hyggelig med noen fine bilder også! Noen som har noen erfaringer? Vi skal ta UL på majorstuaklinikken.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Vi tok 3d ganske sent.........Tror jeg var 31 uker. Fikk se frøkna, men hun var ganske rolig og ville aller helst ha en hånd oppi ansiktet! Jeg synes jeg fik sett nok, men angret litt på at jeg ikke hadde spist sukker, for hun bevegde seg ikke så mye. Bare å glede deg, jeg synes det var topp!!! Var også på majorstua! lykke til!
kibimor - Johanna og søstrene Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Tror ikke det er for sent, det kommer vel litt an på hvor langt ned i bekkenet lillemann har sunket. Vi var i uke 28, og fikk se snuppa. Hun er svært glad i å ligge med en hånd fremfor ansiktet, og jeg supte sukkerbrus under ultralyden uten at det hadde noen særlig effekt på hånden.. De kan ikke garantere for gode bilder heller, barna ligger jo i sine favorittstillinger ofte. Vi var forresten til Nøtterøy for 3D-ultralyd, og var kjempefornøyd med servicen der. Ja, det er jo en en liten stund å kjøre når man bor i Oslo som vi gjør, men det var det vel verdt. Der er det ikke så fullt timeprogram og dermed lettere å få time når man ønsker. Prisen er ikke å forakte heller, 800 kr (nesten halvparten av prisen på Majorstuaklinikken). Vi fikk en hel times undersøkelse hos en lege som har jobbet på to ulike sykehus (fødeavdeling; brei erfaring!), og som har videreutdanning i ultralyd. De er nyoppstartet og har derfor helt nytt utstyr. Vi fikk med DVD med flere videosnutter, og mange 3D-ultralyd bilder. En flott opplevelse rett og slett. Om noen er interessert i denne så er nettadressen; www.kvinnedoktor.no Klem
Kristin-usikker Skrevet 20. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2007 Takk for svar! Gøy å høre at du fikk se en del! Så sukker øker aktiviteten hos babyen? Vi gleder oss veldig!
StineMor_2007_ Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 hei=) jeg var på 3d ul i dag.. og jeg er i uke 32+6 i dag... vi fikk se masse.. men ho lå mye med armen opp til ansikte hehe,,, har lagt inn et bilde om du ser på nicke mitt....
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Hvis du har lyst på 3d ultralyd før den tiden, så ta en titt på www.kvinnedoktor.no Ser at han har endel ledige timer i uka som nettop startet Han har noe av det nyeste utstyret som er å få i norge i dag, og kontoret hans ligger på nøtterøy, rett utenfor Tønsberg. Vi var hos han i uke 28, og fikk helt greie bilder. Hun lå litt dumt til, og med hånden i veien, men det som er med han, er at han tar seg utrolig god tid til deg! Du får også med deg levende bilder og alt på en DVD. Ett tips også, er å bestille til klokken 12, for da kommer du inn rett etter lunsj, og du slipper å ha noen "foran deg" i køen. Og han holder på til dere alle er fornøyd med resultatet! Lykke til!
Kristin-usikker Skrevet 21. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2007 Tusen takk for tips! Gøy å høre at vi fremdeles kanskje kan se litt på den lille karen inni der! Stinemor_11.okt, jeg kommer ikke inn på nicket ditt, men mulig det bare er en feil her! Jeg vil jo gjerne se på bildene dine! Ha en super dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå