Gå til innhold

Bruker alle cherrox om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bare brukt gore-tex hele vinteren vi (og høst og vår) uansett vær og vi bor på vestlandet hvor det er myyyyye regn. Ser rett og slett ikke behovet for stive og klamme forede støvler. Er jeg helt sær eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første året i bhg hadde eldste gore-tex, og da brukte vi nesten ikke cherroxene. I fjor hadde han Skofus, og da brukte han cherroxene mer.

Skrevet

Da mine var helt små så dugde gore-texene i all slags vær - og ungene ble aldri våte. Men de to eldste har hatt cherrox i tillegg til vinterskoa de to siste vintrene - rett og slett fordi gore-texene slipper inn vann når belastninga blir for stor. Og vi har hatt Ecco og Viking sine gore-texer. Og vi har reklamert på dem også og fått nye - men det hjelper ikke. Gore-tex eller ikke - ungene bruker tydeligvis skotøyet så tøft at det blir for mye for skoene. Minstemann klarte seg fortsatt bare med vintersko - og ble ikke våt.

Og eldstemann vil helst ha cherroxer når det er glatt for de er så artig å skli med.... Han er åtte ;-)

Skrevet

Jeg bor også på vestlandet med mye regn og sludd og slafs..

Jeg bruker begge deler..har oppelvd at gortex har blitt våte visst det er skikkelig vått ute..da synes jeg det er greiest med cherroxer ja..blir jo det samme som støvler med for i da..

Bruker jo støvler om sommeren også når det regner ute..så hvorfor ikke cherrox om vinteren når det er klissvått ute?

Skrevet

Småtten min har aldri hatt og kommer heller aldri til å få cherrox. Jeg hadde det da jeg var lita og jeg har aldri vært så kald på beinene. Hjalp ikke med ullsokker oppi heller.

Vi bruker kun "vanlige" vintersko. Sånn gore-tex-greier.

Skrevet

Bruker Viking sine nye fôra støvler. De er IKKE stive eller klamme. Har selvfølgelig vanlige vintersko i tillegg

Skrevet

Hehe... Ja vi fikk trøbbel med gore-texene vi hadde i fjord og klaget på dem, men de var ikke tette da etter min mening. Men mulig vi får prøve cerrox til i det minste eldstemann i år da, bare synes de er så klamme. Det synes jeg forøverig vanlige støvler er også, men det er det eneste brukbare på regnfulle sommerdager.

Skrevet

Har ikke planer om å kjøpe Cherrox i år.

Får se om det holder med bare gore-tex. Han er jo bare nesten 3 år, så slitasjen er sikkert mindre enn hos større barn.

Skrevet

Støvler er noe dritt. Både vanlige og cherrox. Tåfislukta er ganske inntrengende i yttergangen på våte dager ja, hehehe :-).

Skrevet

Jeg gjorde det, men jeg har en gutt som nekter å bruke cherrox, og lignende kopier, så da blir det Gore-tex.

Skrevet

Sukk....her går det i cherroxer ja, i tillegg til gore-tex eller sympatex.

Jeg syns cherrox er stygge, i allfall når de begynner å bli opp i størrelse 35, slik som min eldstemann trenger.

Men andre sko holder rett og slett ikke bena tørre, nå har jeg drevet å lett etter den ultimate vinterskoen i 8 år, og finner aldri noen jeg blir fornøyd med.

Så da må cherrox til, sammen med gode vintersko.

Skrevet

Bruker cherrox kun når det er høst og vår med slaps og regn, og ikke så kaldt ut. Med mye snø eller kaldt vær, bruker vi Goretex eller tilsvarende.

Som du skriver, cherrox blir kjempestive og fort klamme på vinteren. Dessuten blir de glatte!

Skrevet

Og en annen ting: Jeg har kjøpt Elefanten vinterstøvler på salg (halv pris er levelig;)), og jeg har ikke opplevd at de har vært våte på beina.

Skrevet

Datteren vår på 3 bruker cherrox på høsten og om våren. Bruker de istedenfor gummistøvler når det blir for kaldt for støvlene:)

Cherrox skal vel ikke brukes hvis det er kaldere enn 5(??) grader uansett, så som vinterstøvler er det jo uaktuelt her i gården (østlandet).. hehe.. Er det snø ute er vintersko/støvler en selvfølge, og er det bare fuktig så brukes gore-tex.

Dette gjelder jo om høsten og våren også da:) Dersom det ikke er sølevått ute bruker hun heller gore-tex joggesko enn gummistøvler.

Gummistøvler og cherrox er til for at de skal kunne vasse, hoppe og plaske i søledammene;) hehe.. Det tåler ikke gore-tex i legden.

Skrevet

Hva er elefanten vintersko?

Og hvor får man kjøpt de? Pris? Link?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...