Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Off.. er så redd for at jeg har fått blindtarmbetennelse.. Har i noen dager hatt litt vondt i magen, men da i venstre side, men i går så kjente jeg det var vondt nede på høyresiden.. håpte det skulle gå over, og da jeg stod opp i dag tidlig merket jeg lite til det.. Men så kom det tilbake.. små stikninger (noe lignende slik man har når man er gravid, bare at da kommer de på venstre siden..) nede i nærheten av der jeg har sett på "tegninger" at blindtarmen skal ligge.. Må vel kontakte lege snart også,.. Noen som vet hvor lenge man evt må være på sykehus og slikt før man får komme hjem etter en sånn operasjon? Å hvor lang tid det tar før man kommer til hektene igjen å kan være hjemme med to småtroll alene? Blir helt stressa av heile situasjonen, da minsten er 9 mndr og trenger puppen til mamman sin... Han drikker ikke noe særli fra flaske (får liksom ikke helt til den teknikken.. aldri tatt smokk heller..) og morsmelkerstatning har jeg prøvd å gi ett par ganger, men det virker som om han ikke liker det..
klg,2 boys now:) Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 blindtarmbetennelse er ekstremt vondt som regle.ville gått til legen fort hvis hvis den strekker står du ovenfor en helt annen operasjon og rekoveri tid.
Gjest Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Bindtarmen ligger nede på høgre siden din. Har du blndtarmbetennelse har du vondt på høgre side og det kan gå over til å være vondt i området rundt navlen. En blindtarmoperasjon er egenlig en enkel operasjon, du får bare et lite kutt og det går ikke lenge før du er i storform igjen. For å sjekke om du har betennelse i noen tarmer kan du trykke ned der tarmen ligger og dersom det gjør veldig vondt når du slipper er det muligens betent. For det gjør nemlig vondere når du slipper brått opp enn når du trykker da. Men istedet for å gå å være engstelig kan du jo ta kontakt med fastlegen så får han kjenne på deg. Slitsomt å gå å være bekymret. God bedring
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 20. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2007 ja det stikker nede på høyre siden.. stod ett sted jeg leste at : "Hos eldre mennesker er plagene ofte mindre uttalte og mer diffuse, " Men hvor gammel kan de mene når de sier eldre da tro.. er 28 år da.. står at den er vanligst fra 10-30 år..
luckypus Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 En test jeg vet de bruker om det er en mulig blindtarmbetennelse... legg deg flat på ryggen, få en til å holde begge hende, flate, nede på høyre siden, og trykk...slipp raskt opp...gjør det vondt er det blindtarmbetennelse..har hatt opprasjon, så vet å hvondt det er ja...*grøss*
Nit@™ Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Det kan starte med vondt på venstre side, flytte seg mot navelen, så til høyre side. Lett feber er vanlig. Press ned på høyere side der du har vondt. Hold 5-6 sekunder og bråslipp. Om du får mere vondt da bør du kanskje få sjekket det hos lege. Jeg hadde ikke vanvittig vondt før dag 2. Men da klarte jeg knapt å gå! Hadde 38.5 som høyeste temp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå