Gå til innhold

Rier - en lighter som blir tent innvendig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

som en uerfaren førstegangsfødende er det ofte betryggende (??) og ty til mer erfarne søstre når det gjelder graviditet og fødsel. Siden jeg har vert plaget med en del hyppige og vonde kynnerer spurte jeg søsteren min hvor grensen for å ta kontakt med føden går.. Jeg fikk til svar at "når jeg ikke lengre klarte å stå oppreist, og når det kjentes ut som en lighter blir tent innvendig er det på tide å ringe. Du vet med en gang når du har en ri og ikke en kynner.. "

Hjelp.. Nå vet jeg at alle kvinner opplever smertene forskjellig, men jeg syntes det var mer skremmende enn til hjelp jeg da, og tror nok ikke jeg trenger å bekymre meg for at jeg har rier.. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte at det er slik det føles?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg så begynnte fødselen med vannavgang og riene tok seg sakte men sikkert opp. Jeg hadde hatt endel kynnere i svangerskapet og i begynnelsen var det litt vanskelig å kjenne for sikkert om det var rier eller kynnere jeg hadde. Men etter hvert som riene tok seg opp var jeg ikke i tvil om at det var rier. Og ja, det gjorde vondt, veldig vondt, men vil ikke akkurat si at det var som en lighter? Det var en smerte som kom som en bølge, som nådde en topp og så gikk det bort igjen, mellom hver rie var det ikke vondt i hele tatt. Det jeg syntes var det rareste var at med en gang babyen var ute så var smerten borte!

Skrevet

Takk for svar. :-)

De sier jo at all smerte forsvinner når baby kommer ut, og jeg trenger ikke ha lik fødselsopplevelse som min søster. Likevel, kanskje like greitt å være forbredt på smertene.

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...