birma og tredjemann Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Gutten min har plutselig funnet ut at han ikke ønsker å bli ammet lenger og jeg gir han derfor mme i stedenfor nå. Er litt usikker på hvor mye mme han skal ha i løpet av et døgn. Skal han få det hver gang han er tørst eller bør jeg "tvinge" han til å drikke vann noen av gangene. Han er ikke spesielt begeistret for vann. Sitter bare og tuller seg og blåser bobler med det...
Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Min får 2 dl til frokost og 2 dl til kvelds. hs trakk litt på det og mente at det kanskje er litt mye når vi var på kontroll for ei uke siden, så du trenger nok ikke å stresse med at ham måå ha minst så og så mye. Så lenge han får i seg væske og spiser mye og variert så.. du kan jo gi ham utvannet juice for å få ham til å drikke? Ellers er ikke min så glad i vann heller, men får han det i en bestemt tutekopp drikker han for det er visstnok spennende:)
Rut Bram Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Tror det varierer litt... Jeg har en venninne med en liten jente som fikk beskjed på helsestasjonen om at etter at barnet har begynt med fast føde skal han/hun helst ikke ha mer enn 5 dl mme totalt i døgnet. Samtidig trenger ikke et barn på 10 mnd nødvendigvis mme i det hele tatt, så lenge han/hun spiser og drikker variert! Vår jente på 10 mnd drikker mme til frokost og til kvelds. Jeg lager da ca 180 ml, noen ganger drikker hun alt sammen, andre ganger nesten ingenting, det varierer! Men som regel blir det vel rundt 250-300ml i døgnet. Til de andre måltidene får hun vann eller 50/50 med juice og vann. Drikker veldig lite vann egentlig, men klarer seg fint. Gir ikke mme til lunsj eller middag, for da vil hun ikke spise så mye...
storesøster og lillebror Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Spurte hs på 8mndkontrollen. Da fikk jeg til svar at babyen skal ha mellom 500-600 ml i døgnet med mme. Men væskemengde i grøt måtte også regnes med. Her får lillemor grøt og mme morgen og kveld. Hun drikker 100-120 ml hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå