Alba44 Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Hs og sykehuset anbefalte oss det, men det har dessverre bare blitt med en gang...Det lukta så ille av lillegutt i mange timer etterpå, så har ikke klart det flere ganger.. Vi brukte en liten sprøytebeholder til å gi han og selv om vi ikke sølte, så var stanken så gjennomtrengende... Jeg vil jo så gjerne at han skal få de tilskudd han trenger, og jeg var flink og spiste omega 3 gjennom hele svangerskapet... Hvordan gjør dere det? Her i huset er vi glad i fisk, og lillegutt kommer til å få fisk i ulike varianter når han blir gammel nok. Men: den tranlukta er mye verre enn jeg hadde trodd...
Dotten Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Vi gav snuppa tran via en sprøyta (inn i munnen) ganske lenge. Begynte da hun var ca 10 uker. Kan ikke huske at hun "stinket" så veldig. Men, du får kjøpt Omega3-produkter på de litt større matbutikkene/kjedene, som dekker dette som tran gjør. Den får du enten med appelsinsmak og en til som jeg ikke husker. Det er Disney-motiver på pakken. Den er litt seig, og kan se litt ut som yoghurt. Bare et tips
FuriLaks Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Hei! Sleit mye med å få i Nataniel tran, prøvd alle forskjellige måter som er, med sprøyte, skje, blanda med frukt/grøt, varm, kald osv.. Men det hjelper lite når lillegutt grøsser og spytter det ut igjen. Og jeg grøsser etterpå fordi det stinker! Så fant jeg noe som heter eskimo3 kids på helsekosten og den kan i motsetning til mange av de andre omega3-tilskuddene gis til barn under ett år. Smaker tutti frutti og ikke på langt nær like ekkel fiskesmak/lukt som tran. Blander det med litt frukt for å være sikker og det glir rett ned. Løp og kjøp!
Alba44 Skrevet 20. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2007 Løper og henter penn og papir... Takker for alle flotte tips )
Cat.68 Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Nei ikke vi, tran er oppskrytt. Barnelegen ga oss rådet å gi Biovit som gjør samme nytten.
tine29 Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Tran er vel ikke oppskrytt,d var vel å ta litt hardt i..hehe..lukta derimot, æsj!! Har god tro på at tran holder oss friske:)
Cat.68 Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Visst fader er det oppskrytt. Norge er de eneste i hele Europa som promt skal trykke i ungene sine dette. Resten av verlden bruker d-dråper, da de er riktig små og/eller Biovit. Sier ikke at ikke Tran er bra, men anno 2007 er det ikke lenger nødvendig for god helse. De er ikke sykere i resten av Europa heller uten tran.
Dotten Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 Grunnen for at Norge er omtrent det eneste landet som bare bruker tran, er jo fordi vi er en hval-nasjon. Med unntak av Japan (og eskimoer o.l.), er det omtrent bare vi som jakter "fisk"........! Tran er sundt året rundt, men smaker æsj. Takk for kapsler sier jeg
Audacious Angel Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 Gi tran på kvelden i stede for på morgenen. Da slipper du et tran rapende barn utover dagen.
Cat.68 Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 Hvis Tran hadde vært en så revolusjonerende helsegevinst for alle, hadde nok Eksport til resten av europa av disse dråpene allerede vært en etablert gullgruve.
Dotten Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 Men, det er det jo Eksporteres masse tran.... og som med oljen, så koster det flesk her til lands, enda vi produserer den selv.....
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 20. august 2007 #14 Skrevet 20. august 2007 Nei jeg bruker ikke tran. d-vitdråper er bedre.
meg & to små vampyrer Skrevet 20. august 2007 #15 Skrevet 20. august 2007 Om man ikke får i seg nok fet fisk er jo ikke tran oppskrytt! Det er viktig å få i seg nok av det riktige fettet! Er ikke bare d-vit det er snakk om.
Mrs. Bouquet Skrevet 20. august 2007 #16 Skrevet 20. august 2007 Jeg syntes også det stinket forferdelig av henne, nå gir jeg den på kvelden, og det hjelper masse med Kaptein Sabeltann tran, den lukter mye bedre, smaker nok bedre også stakkars.
snowstorm73 Skrevet 20. august 2007 #17 Skrevet 20. august 2007 Gir hverken tran eller d-dråper. Tran er oppskryt, som Cat68 sier, og d-dråper er unødvendig så lenge det er dagslys og barnet er ute minst en halvtime om dagen. Nordmenn lever ikke lengre eller er klokere selv om de tar tran.
Cat.68 Skrevet 20. august 2007 #18 Skrevet 20. august 2007 Det er mulig, men ikke som kosttilskudd for små barn, ihvertfall ikke i Sverige,Finland eller Danmark. Der er det d vitamin som blir anbefalt brukt, samt biovit.
Mrs. Bouquet Skrevet 20. august 2007 #19 Skrevet 20. august 2007 Ja, hver og en får gjøre som de synes. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men velger å gi det når jeg kommer på det i og med at det er en generell anbefaling og ikke tror det er skadelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå