Gå til innhold

Flere som har barn som ikke sover ???


Mamma Mirabell

Anbefalte innlegg

Min lille gullklump nekter å sove ordentlig.. klarer ikke finne roen alene. det eneste stedet han kan sove lenge er på meg eller pappaen sin... Og det er uaktuelt. selv da må han skrike seg i søvn... bruker smokk litt men da må han først ha en skrike litt før han begynner å sutte på denne.

om natten så våkner han heeeele tiden, vist jeg legger han på puppen spiser han litt men sovner nesten med en gang. Tydlig ikke sulten men kosete. Vil ikke at puppen skal være en smokk, men vist jeg ikke gir han den blir det skriking og hyling på natten og det er sliiitsomt :(

 

Har prøvd med mme på kvelden men det hjelper ikke.

Har prøvd å la han ligge en stund å skrike men da blir han bare helt desp til slutt så det orker jeg ikke.

Har prøvd å legge han litt før han blir survete men det hjelpe ikke og jeg har prøvd å legge han når han er skikkelig trøtt men det hjelper heller ikke.

Det er den samma uendelige skrikinga!! Jeg blir gaaal!!

 

Sånn det var dagens klagebrev fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ah, all sympati herfra!! Vi hadde litt samme problem i starten - hun ville bare sove sammen med oss eller hvis vi holdt henne. Ble til at jeg la megs ammen med henne i dobbeltsenga, og sto opp da hun sovna. Gradvis vente huns eg til å sove alene ... heldigvis! Etter en måneds tid sovna hun alene i egen seng også. Det var en lettelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som gutten min. Men han sover heldigvis lenge om natten da. Om dagen vil han bare sove oppå oss. I tilegg må han gynges i søvn. Dette begynner å bli veldig tungt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Håper det kommer noen råd. Min lille er 3 mnd. og vil ikke sove alene. Han må gynges eller bæres i søvn. Har prøvd alt som du beskriver også. Og ja- de begynner å bli tunge (7kg) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gutten min på 4 mnd er heldigvis ikke sånn, men datteren min som er to år eldre, var akkurat sånn. Hun sov veldig lite i løpet av dagen. Mens de andre babyene sov to ganger om dagen, sov hun en - hvis jeg var heldig. Ofte ble det bare litt døsing ved puppen. Og pupp skulle hun ha hele tiden, med ca 1,5 - 2 timers mellomrom. Da hun var 1,5 år sluttet hun å sove på dagen.

 

Hun sover fremdeles ofte lite, gjerne 10 - 12t i døgnet. Men hun sovner fint av seg selv om kvelden. Så jeg vet ikke om jeg egentlig har noen råd. Jeg slo meg til ro med at noen barn bare er sånn. Jeg tror ikke det var noe vi gjorde som førte til at hun var sånn. Gutten vår er helt annerledes, og vi har ikke behandlet ham så mye annerledes. Han må jo selvfølgelig vente mer enn datteren min måtte og sånne ting. Men jeg tror ikke at jeg skjemte datteren min bort, det ble jeg ofte beskyldt for...

 

Hun er uansett blitt en trygg og tillitsfull jente. Hun har hele tiden vært svært skarp og observant, jeg tenker at hun har brukt tiden på mer fornuftige ting enn å sove:) neida he he. Det var slitsomt å bære på henne dagen lang. Men den tiden tok heldigvis slutt når hun kunne ta seg rundt på egen hånd.

 

Det er vel den eneste trøsten jeg kommer på - det går over:) Det var sikkert ikke så mye hjelp dette her. Men jeg føler med deg i hvert fall:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...