DolphinGirl Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 ..svigerforeldre som legger seg opp i ALT som har med stebarna å gjøre? Og som ofte er mistenksomme overfor dere som steforeldre? At ungen ikke har det bra osv, enda dere ofrer og ofrer og ofrer mer enn dere trodde var mulig og nødvendig? Jeg blir sprø over mine noen ganger. De behandler mannen min som en unge, enda han er jo en voksen mann og kan ta vare på sønnen sin uten at de må BLANDE SEG I ALT!!!! Jeg sier til han at hvis de ikke slutter å blande seg, er jeg nødt til å si fra, for de får IKKE lov til å blande seg sånn når vi får felles barn. Men han vil ikke at jeg skal si noe til dem. Han er redd for at de ikke skal like meg. Hallo?! For det første vet jeg at de tross alt liker meg og synes jeg er mer voksen enn biomoren til ungen, men det må da gå an å si fra til voksne folk at nok er nok?? Voksne folk takler vel det?? Er ikke vant til slik innblanding fra mine egne foreldre; jeg er vant til å bli behandlet som det voksne mennesket jeg er. Så jeg lurer altså på om flere har problemer med svigerforeldre som blander seg inn, som et problem på toppen av alle andre problemer man har som steforeldre?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Slik kan jo andre svigerforeldre være også. Kjenner meg ihvertfall igjen i beskrivelsen din. Det er ingen grunn til å være ufin mot svigerforeldrene dine, det er bare å jatte med. Men dersom de sier noe som strider mot din egen oppfatning av hvordan du selv vil gjøre det, så må du si fra. Det er da mulig å si fra på en fin måte. "Setter pris på dine synspunkter, men jeg og mannen min er enige om å gjøre det på denne måten istedet". Dess fortere du begynner å si fra, desto fortere setter du deg selv i respekt. Selv er det lenge siden jeg har hørt gnål fra svigermor, og tror du meg... Det var høy gnålefaktor en stuns..
tre_i_familien ;) Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Jeg har en sånn svigermor! Det kan virke som om hun ikke synes at vi gjør en god nok jobb innimellom, og lurer på om vi kler på henne nok klær, gir henne nok mat, underholder henne riktig.. Uff kan bli slitsomt ja, men er inne i en rolig periode
~~DoraDora~~ Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Nei heldigvis ikke... De skryter av meg i stedet. Sier de synes jeg har vært fantastisk mot stebarnet. De er flau på biomorens vegne...over at hun prøver å sverte meg som stemor. Spredde løgner om meg før, men ikke nå når jeg har trukket meg mer vekk fra datteren. Mine svigerforeldre støtter meg fullt ut, og har nå full forståelse for at jeg ikke gidder å gi fullt så mye av meg som jeg gjorde.
Gjest Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Nei, heldigvis ikke. Men jeg tror jeg ville sagt fra dersom jeg var deg, på en ordentlig og rolig måte selvfølgelig. Det er sant som du sier- det er ofte problematisk nok som det er i mine/dine-familier, om man ikke i tillegg skal måtte stå til rette overfor svigerforeldre..
fyttikatta Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Det blir ikke akkurat det samme , men stebarnets mormor klagde på min datter til min svigermor. Fordi min datter hadde kranglet med stesønnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå