*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 heisann. Hvor ofte er der på kontroller? jeg synes jeg har fått så ofte. 1. kontroll uke 8 ( legen) 2. kontroll uke 12 ( tidlig UL) 3. kontroll uke 13 ( legen) 4. kontroll uke 16 ( jordmor ) 5. Kontroll uke 19 ( UL ) 6. kontroll uke 21 ( legen) Kan det være siden jeg er Rehsus minus eller er jeg bare heldig .-D Synes det er kjempe deilig å få komme på sjekk så skal ikke klage.
~sjiraff~ Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Det var mye... 1. kontroll uke 10 2. kontroll uke 14 3. kontroll skal i uke 20 Men har heller ikk ebhov for mer foreløpig.
Mamma'n til lille David Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Wow ! tror du er heldig jeg... Jeg har termin 1 januar og har vært på: 1.kontroll uke 9 2.kontroll uke 19 neste kontroll er ikke før i september.. har prøvd å ordne meg oftere timer hos jordmoren på jordmorsenteret, men ikke søren om jeg får time når jeg har lyst, det er minst 1 mnd ventetid hos jordmor..bestillte meg time der rundt 10 aug men ingenting ledig før 11 sept.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 1 kontroll uke 15 2 kontroll uke 18 (ultralyd) skal på ny kontroll i uke 24.... så da er jeg oppe i 3! men har hatt en jevn oppfølging av gyn. hele veien fra uke 6-uke14, med ul og slik, pga medikamenter jeg måtte gå på, men av de normale kontrollene er det bare de overnevnte.
tudeluuu Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 1. kontroll uke 13 (legen) 2. kontroll uke 20 (UL) 3. kontroll uke 24 (legen) osv.. følger de vanlige oppsatte kontrollene jeg. har tenkt på å ringe jordmor, men føler at det blir litt hysterisk, for mest sannsynlig er alt ok, selv om jeg enda ikke kjenner liv helt tydelig., Er 15+3 i dag. Men du er heldig som får så tett oppfølging! Har ei svigerinne på Island, og der har de oppfølging 1 gang i mnd fra starten av, og så tettere mot slutten.. Det virker egentlig veldig betryggende!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 var mye det ja var på kontroll 30. juli skal på UL 7. sept jordmor 25. sept lege i november engang termin 29. januar
gravid me nr 8 :-) Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 jeg går på kontrol 1 gang i mnd sånn som jeg gjorde for 9 år siden...her jeg bor har di ikke kutta ned på kontroller.. i morra skal jeg på ul + er da 18+3...
groma80 Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Det er nok litt forskjell ja.. Jeg var hos legen i uke 10 ca og har ikke siden vært på kontroll.., er i uke 17+4 nå, skal på ul i slutten av mnd og har enda ikke fått noe ny time til neste kontroll. men det er vel i uke 24 ca.
Minnie Mom Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Jeg har vært på kontroll hos legen i uke 9 og deretter tok vi privat UL i uke 13. Vi har nå vært på den ordinære UL i uke 19. Neste kontroll er hos jordmor i uke 26 (skulle vel vært uke 24, men hun hadde ikke noe ledig før). Jeg er andregangs og føler ikke noe behov for ofte kontroller, så lenge jeg føler meg frisk og babyen sparker hver dag.. )
Serial mom Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 Tja... Hva har jeg egentlig gjort... -tidlig UL uke 8(offentlig gyn) -tidlig UL uke 15(offentlig gyn) (vi har slitt i 2 år,og mistet 2 ganger,ene MA,,så fikk disse uten å be om det da vi lyktes igjen) -1.kontroll uke 12(fastlege) -Ordinær UL uke 18 -2.kontroll uke 24(fastlege) -3.kontroll uke 28(nå om 4 dager)(fastlege) Har ikke jordmor,synes jeg klarer meg greit med fastlege,alt føles helt greit med magen enn så lenge.
nungo Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 Tror det er svært ulik praksis på dette. Slik har det vært for meg: 1. kontroll uke 12 (lege) 2. kontroll uke 20 (UL) Jeg skal til 3. kontroll i neste uke hos jordmor.
twoboys & a girl Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 1.kontroll uke 9+ jordmor 2.kontroll ul uke 12 (sykehuset hadde gjort feil) 3.kontroll ul uke 18 4.kontroll uke 20 jordmor 5.kontroll uke 23 jordmor så 4 uker mellom hver gang
pandabjørn Skrevet 20. august 2007 #14 Skrevet 20. august 2007 jeg går hver 4 uke, og da får jeg forlenget sykemeldingen samtidig som jeg er på kontrollene
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 20. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 20. august 2007 Ser at det er veldig forskjellig fra plass til plass dette her.:-D Dette er mitt 4 barn men synes det er betryggende å ha så tett oppfølging..... Tiden går liksom litt fortere også når en har disse kontrollene og se frem til. Kos dere alle sammen med magene deres.
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 20. august 2007 #16 Skrevet 20. august 2007 Jeg er ganske ofte på kontroll. Hver 14 dag hos jordmor i tillegg til legen i uke 8 og nå i uke 26. Har en søster som fikk HELLP syndrom og derfor følges jeg ekstra opp med kontroller og blodprøver. Har oså vært 6 ganger på ultralyd på sykehuset. Nå sier jordmora at jeg skal sykemeldes 50 % resten av svangerskapet fordi det er så mange kontroller. Synes det er trygt å bli fulgt tett opp.
Bdancer Skrevet 20. august 2007 #17 Skrevet 20. august 2007 ja det var ofte... men sikkert fordi du har rehsus minus kanskje. man har rett på minst 8 kontroller, og fordelingen foreslås slik i boka jeg fikk hos legen: 1.kontroll uke 8-12 (lege) 2.kontroll uke 17-19 (UL) 3.kontroll uke 24 (heretter velger man jordmor eller lege) 4.kontroll uke 28 5.kontroll uke 32 6.kontroll uke 36 7.kontroll uke 38 8.kontroll uke 40
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 20. august 2007 #18 Skrevet 20. august 2007 Jeg har nok ikke rehsus minus. men søstra mi fikk som jeg skrev HELLP syndrom som er en veldig alvorlig svangerskapsforgiftning. Hun hold på å dø. Fødte faktisk i koma. Det prøver vi å unngå med meg. Derfor blir det så mange kontroller. Er nå over i de farefulle ukene og jordmor mener det er viktig å følge opp. Samme for meg. Så lenge jeg føler meg i god form synes jeg det er trygt å vite at de følger meg opp.
Belladonna med to gutter Skrevet 20. august 2007 #19 Skrevet 20. august 2007 Jeg er hver mnd..fikk det anbefalt. Har også Rh-...
Gjest Skrevet 20. august 2007 #20 Skrevet 20. august 2007 Jeg er også rhesus negativ, men det har ingenting med antall kontroller å gjøre, for disse testene tas to ganger ved ordinære kontroller i uke 32 og 38/40! Mine kontroller så langt er fordelt slik: 1.kontroll i uke 7 (lege) 2.kontroll i uke 11 (privat tidlig ul på Volvat) 3.kontroll i uke 15 (jordmor) 4.kontroll i uke 17 (lege) Så skal jeg har ordinær ul i uke 19. Etter dette tror jeg det blir færre vanlige legekontroller, men jordmortimene kan jeg bestille selv etter eget ønske, så da har jeg en mulighet til en sjekk hvis jeg skulle ønske det!
Månestrålen :-) Skrevet 20. august 2007 #21 Skrevet 20. august 2007 Jeg har vært på UL i uke 6,12 og 20 + en gang hos legen i uke 13. Skal til jordmor i uke 28 og legen igjen i uke 31 Er andregangsfødende, og ble enige med legen at det ikke er nødvendig med så mange kontroller før siste trimester så lenge jeg føler meg frisk og rask.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 20. august 2007 #22 Skrevet 20. august 2007 Gravide kvinner som er rehsus minus har jeg lest får ekstra god oppfølging. Hittil har jeg vært hos jordmor ca uke 6, på UL uke 9, UL uke 13, Jordmor uke 15, UL uke 18 og skal til jordmor nå på fredag. Er 21 uker idag. Grunnen til så god oppfølging er en MA i uke 20 som jeg hadde i februar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå