Gå til innhold

Dere som har født med epidural

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det tilfelle at dette ofte stopper opp prosessen slik at fødselen kan ta lenger tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan visst skje, men ikke med meg. Kanskje jeg var heldig der. Men jeg synes heller ikke at det tok vekk noen av smertene, og det er vel hele ideen med epidural... Men hr jeg bruk for det denne gangen prøver jeg igjen.

Skrevet

Ja det gjorde det til meg. Så de stoppet epiduralen og satte meg på drypp og tok vannet på 7-8 cm. Var så liten fremgang.

Men jeg skal ha epidural denne gangen også:)

Første fødselen stoppet riene litt opp da jeg lå i badekaret...typisk:p Da hadde jeg ikke epidural.

Skrevet

Det gikk tregere hos meg, måtte få drypp etter en stund for å få fart i riene igjen.

Denne gangen skal jeg prøve å ikke ta epidural, plagdes med ryggsmerter i ca 4 mnd etter fødsel sist. Da har jeg heller vondt et par timer ekstra under fødselen denne gang. Selv om det var utrolig godt med epidural sist :)

Skrevet

Stoppa opp hos meg å så jeg fikk drypp.. Men, herre det var jo fantastiske saker den epiduralen, og riene tok seg fort opp igjen etter dryppet ble satt.

Sleit ikke noe i ettertid så gjerne denne gangen også :)

Skrevet

dere er jo tøffe.jeg lurer på hvordan klarte dere å sitte stille så lenge at de satte inn nålen?har hørt man blir lam hvis man rører på seg da de sette r epiduralen...

Skrevet

Jeg fødte uten smertestillende sist og vurderer nå å gjøre det samme igjen. Sist ville jeg ha epidural, men rakk det ikke. Hvis det stopper opp vil jeg heller lide litt ekstra i kortere tid, men er så i tvil..!!! Men har jeg klart det en gang så burde det vel gå bra en gang til?? :-) Hadde en del komplikasjoner sist, derfor er det vel egentlig det beste å føde naturlig hvis det samme skulle oppstå igjen....

Skrevet

Jeg fikk epidural og drypp satt samtidig, for åpningsfasen gikk så sent hos meg. Det var ikke vondt å sette den (sammenlignet med riene ihvertfall!), og jeg fikk full effekt etter 15 minutter. Jeg vil definitivt be om det denne gangen også, dersom fødslene ligner på hverandre!

39+1

Skrevet

De sier at det kan gjøre slik at riene stopper opp.

Når jeg skulle føde sist,(har bare gjort det en gang da) så ble jeg satt på drypp på forhånd pga de satte i gang fødselen min.. Og så ble det epidural senere pga at jeg ikke fikk til å slappe av.

Så jeg fikk vite at hadde jeg ikke tatt epiduralen så hadde fødselen mest sannsynlig vart til neste dag..

Skrevet

Jeg fikk litt svakere og sjeldnere rier etter at epiduralen ble satt. Så jeg fikk drypp i tillegg. Så antagelig hadde fødselen gått fortere uten epidural.

Skrevet

Hehe, godt spørsmål... Dette tenkte jeg veldig på da epiduralen ble satt. "Nå er det best jeg sitter stille, ellers blir jeg lam!" Utrolig hvor viljesterk man blir da... Da nåla ble satt hørte jeg en knaselyd i ryggen, og lurte på hvordan det skulle gå. Men det gikk da fint. :-)

Skrevet

Ja, det kan stoppe fremgangen i fødselen og det kan ta litt lengere tid, men du får da drypp som setter dette igang igjen..

Nå er det jo sånn at, stopper riene opp med epi så får du drypp som setter i gang igjen også...Det har du krav på...Tror jeg ...=o)

Jeg ble satt i gang med gutten min, med drypp, så jeg hadde det veldig intens de første 4-6 cm...Så fikk jeg epi...deeeeiliig...hehe...Jeg kjente ikke smertene, men kjente plutselig at jeg måtte bæsje...Noe jeg måtte også, men jordmor trodde ikke på meg, men etter det som var det pressriene...

gleder meg til denne gangen også...=o)...hehe..skal ha epi hvis det blir like vondt, men håper at fødselen skal starte av seg selv da...=o)

Skrevet

..tror ikke jeg kommer til å tørre epidural jeg...er så livende redd for alt jeg hører om spinalhodepine..og tenk om jeg ikke greier sitte stille da:-O

Skrevet

Men spinal bedøvelse har vell ingenting med epidural å gjøre har det vell?Er ikke det en annen bedøvelse?

Viste ikke man kunne bli lam jeg.. Kjente ikke nålestikket, og det funka med en gang hos meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...