Gå til innhold

Ang modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 34 og tenker en del på om jeg skal ha modningsakupunktur om et par uker. Jeg går til fysioterapeut som også er sertifisert akupunktør, men har fått inntrykk at det er jordmor som gjør dette....?? Er jeg helt på jordet her, eller stemmer det? Første behandling er i uke 36?? oj, mange spørsmål:) takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro en fysioterapeut ikke har gode kunnskaper om modningsakupunktur.

Noen jordmødre kan utføre denne typen akupunktur. Hvis det ikke er noen hos deg, ville jeg bestilt time hos vanlig sertifisert akupunktør.

Skrevet

Jeg har bestilt hos akupunktør, skal neste mandag og er litt spent!

Skrevet

Jeg går til dette i Oslo. Fikk beskjed om at det beste var å begynne i uke 35. Går til en akupunktør, som har jobbet mye med gravide.

Skrevet

Kan jeg spørre hvor i Oslo, har også lyst til å prøve dette.

Skrevet

Er ikke alle akupunktører/jordmødre som gjør det før du er over 37+0, mens NOEN starter ved 35+0. Akupunktøren min startet med gode nåler da jeg var over 37+0.

Ville ikke stolt på fysioterapeut jeg.. Dessverre..

Skrevet

Jeg skal til akupunktør i morgen. Er da 36+4 d. Tenkte å ta en behandling i uka fram til fødsel. Jeg har hatt to svangerskap før, og tok slik behandling med andre mann, og den fødselen var i allefall som natt og dag i forhold til første fødsel. Så hvor mye og om behandling med akupunktur på forhånd hjalp, er jo vanskelig å si, men jeg har sånn tru på det, at jeg ikke kan la være denne gang. Det er ikke noe jordmor som gjør dette, men jeg tror han er sykepleier og sertifisert akupunktør. Vil nå tru de har såpass peiling på hva de gjør at de ikke gjør noe "dumt". Lykke til!

Skrevet

dere som har prøvd dette, hvor mye betalte dere?

Skrevet

Hos min akupunktør (ikke jordmor) kostet det 400 første gangen deretter 300kr per gang.

Skrevet

Min fot/akupunkturdame er helt super! Får behandling for vann i kroppen (som virkelig funker) og modningsakupunktur som jeg tror funker:) Får masasje og fotsoneterapi første halvtimen, så ligger jeg med nåler den neste. Det koster 350 kr og er effektivt, deilig og jeg har virkelig trua:) om noen bor i Tønsbergdistriktet kan jeg anbefalle henne!

Skrevet

For de som bor i Oslo så kan jeg fortelle at jeg har blitt anbefalt "Mille" som jobber på familieklinikken på majorstua. Hun er sertifisert akupunktør og har jobber i mange år som jordmor på Ullevål. Tror ikke det er mange jordmødre som samtidig har like mange års utdanning innenfor akupunktur. Hun anbefaler å begynne modningsakupunktur i uke 35, og har gode resultater så vidt jeg vet. Jeg har ikke vært der selv enda, men har bestilt time.

Skrevet

Jeg går også til fysioterapeut som er sertifisert akupunktør, har fått akupunktur mot kvalme og bekkenløsning med god effekt. skal starte med modningsakupunktur når tiden for det er inne. Har ingenting å si om akupunktøren er fysioterapeut så lenge hun/han er sertifisert akupunktør i tillegg. Men en kan jo forhøre seg med om han/hun har god erfaring med modningsakupunktur. Jeg skal i hvertfall bruke fysioterapeuten min!!

Skrevet

Noen som kan anbefale en akupuktør i Kristiansand?

Skrevet

Jeg går på Markveien Naturmedisinske Senter. Veldig fornøyd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...