Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Pratet med legen i dag ang noen tabletter gutten min skal evt få. Han er 8 år og er under utredning. Legen sa han hadde ringt meg kl 09 i begynnelsen av juli. Dette viste ikke jeg noe om. Nei da hadde han pratet med sønn min som hadde sagt jeg lå å sov......? Kl 9....? Videre sa legen at dette er såpass alvorlig at han noterer dette ned. Ble helt paff, for 8 åringen her unnviker alt så lenge det innebærer å stå opp der han sitter. hvis noen ringer til hans bror så sier han at broren er ute for han gidder ikke løpe ned på rommet å gi beskjed. Ble helt satt ut og begynner å tenke tilbake, for jeg kunne bare ha vært ute med søpla eller i postkassen..... ble bare så lei meg og følte meg som så dårlig mor da han sa det. Jeg lurer også på om det da er virkelig alvorlig å sove mens barna er våkne, hvis barna er oppe før de voksne så vil jo ikke alltid voksne registrere dette. Gutten er 8 år. Så det å ligge litt lengre på morgenkvisten er alvorlig? Jeg vet jeg ikke sov for jeg passer ei lita jente og hun er her 7 på morgenen, ble såpass paff av legen og forklarte heller ingenting. Samtalen dems utviklet seg slik: "Hei er mamma der! "nei hun sover" "når våkner hun da" "kl 6" "når står du opp da" "kl 8" Så slik jeg forstår det så tror altså legen jeg sover hele dagen og noterer dette bak øre som han sa? Ikke nok med at jeg styrer såpass for å legge ting tilrette for gutten min også får jeg slikt til meg. Sitter bare å gråter og lurer på hvordan han kan dømme meg ut i fra en tlf samtale med en 8 åring som ikke kler på seg selv uten at jeg står vedsinav han......Off....
Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Synes litt synd på deg nå, men du skal huske det at uansett så er det ikke verken unormalt eller gjør deg til en dårlig mor at en 8 åring er alene oppe! Denne legen her har vel antagelig ikke barn selv vil jeg tro. Hadde tatt en telefon tilbake til denne legen, og ikke godtatt dette!
Joikaboll@ Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Men, for en lege da. Første timen hos barnelegen med guttungen (den gang 8 år) spurte legen om han sov godt om natta, jo, han gjorde det, men han var litt bekymret for mamman sin. Hun sitter oppe å drikker rødvin til klokka 02.00 hver eneste kveld og står ikke opp før jeg kommer hjem fra skolen. (pst. jeg har aldri likt vin og drikker en gang hvert skuddår) Så min konklusjon, bry deg lite om den legen, du har da ikke gjort noe galt.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 He he, måtte le av rødvinen. Nei jeg blir veldig lei meg og frustrert for hele livet mitt dreier seg om barna og avlastning har jeg knapt, så derfor blir det vel ekstremt følsomt og leit. Har sitti nå å skrevet et brev til legen der jeg sier at det ikke er en bortforklaring men utdyping av min sønn evt når det dreier seg om klokka og hvordan min sønn opptrer når han ikke gidder noe. I tilegg har vi flere egt og jeg trenger vel ikke ha med meg tlf over alt. Ble bare så forbauset og iallefall når jeg kjemper så mye med å legge tilrett alt her i hjemmet for barna, alle sammen. Leverer brevet i morgen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Off..leverer brevet i dag jeg,,,,,,,,,,,,
Joikaboll@ Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Du gjør jo ditt beste for sønnen din, kan ikke legen bare se det da. Nå har du sikkert levert brevet, har du hørt noe mer fra han?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Hei. Jeg leverte brevet samme dagen hvor jeg skrev litt om sønn min. Han kan ha vært på besøk, kommer hjem og ikke fått mat......sier han. Da kan jeg si at jeg må ta en prat med de han har vært på besøk hos, og da forteller han meg at han tuller. Så fikk forklart litt, men stusser litt på legen da for han kjenner ikke til min sønn slik f.eks lærer, ppt eller barnepsykolog gjør. Denne legen har hatt min tilitt i alle år, god og nøye lege, men føler lite for å gå dit nå. Føler det så trist, den legen jeg virkelig ville lagt mitt og barna mine sitt liv i hendene til, men nå er det liksom hakk i plata.... Har ikke hørt noen ting, venter i spenning litt til, så får se om jeg i hele tatt får noe svar.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Oppdatering. Fikk tlf i dag, søndag av legen min. Han ringte fordi han syntes brevet mitt fortjente en tlf samtale. Han fortalte meg det at på tlf samtalen vi hadde foriige uke hadde han sagt at dette ikke var noe han ville gjøre noe med, men bare noterte bak øret. Han fortalte igjen at som lege fikk de ofte refs hvis de ikke reagerte på div ting, grunnet da alt som foregår rundt om. Jeg sa at jeg forstod hva han mente,men at jeg ble så fortvilet og sendte brevet. Han sa han mottok det og trodde ikke at det var noe situasjon her, satte pris på min oppriktighet og neste gang jeg kom til han var alt glemt. Jeg sa til legen at det var godt å høre, for dette er en lege som alltid har hatt min tilitt 100% og en lege som virkelig er grundig. Så det var godt å få dette ut av verden. Jeg forstår han som lege og han forstod meg og takket for brevet som jeg sendte. Så er lettet for jeg har gått i fortvilelse over å måtte bytte lege, selvom jeg ikke har hatt lyst, han er dyktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå