Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 burde vel egentlig lagt ut det her på parforhold-debatten, men trenger synspunkter kjapt... jeg og samboeren min har en gutt på 2 mnd. den siste mnd har vi bare kranglet.. husker ikke sist det gikk en dag uten at jeg gråt.. er jo fine stunder iblant, men de blir færre og færre. vi krangler om alt, men mest om småen... hvordan ting skal gjøres osv... det er en sånn sur stemning her hele tiden, enten er han sur, eller så er jeg det... egentlig er jeg dritt lei hele ham for tida! men så er det småen da... jeg vil så inderlig gjerne at han skal vokse opp med to foreldre som er sammen! og vil ikke ta fra ham den fine kontakten han har med pappan sin, de koser seg så utrolig masse sammen! det blir jo ikke borte dersom vi flytter, men det blir jo nødvendigvis mye mindre! og vi har hatt det så fint før, så jeg vil egentlig bare at det skal bli sånn igjen! men aner ikke hvordan jeg skal få det til... han sier også at han vil det, men han mener alt som er galt er min skyld...han sier også at hvis ikke det hadde vært for småen tror han det hadde vært slutt... innerst inne vil jeg ikke gå, men jeg orker ikke ha det sånn som nå heller.. har ingen å prate med om det her, prøvde å snakke med hs, men hun bagatalliserte det litt følte jeg - "alle krangler når de får sitt første barn"... uff, føler at dette burde være en kjempefin tid, men nå er alt bare dritt...og jeg vet ikke om det er noe håp for oss? noen som har noen synspunker/tips til hvordan man kan bedre denne situasjonen?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Å råde noen til å gå ut fra en tråd her,er veldig veldig vanskelig,for det finnes så mange ting en må ta hensyn til. Det jeg nok vil anbefale er at dere ber om hjelp.Ring familievernkontoret,si at dere har en liten sammen og ønsker å holde sammen,men at dere har kjørt dere fast og trenger hjelp.Da får dere en time der og kanskje det ordner seg for dere. Hvis dere ikke har følelser for hverandre lengre,er det jo verre,da er det vel ikke så mye å bygge på,men følelsene kan jo bli på en måte borte,hvis en har det kave og ikke har tid til å tenke på seg selv og sin kjære,en blir rett og slett for trett til å kjenne de følelsene.Så uansett hadde jeg nok først og fremst prøvd med samtaleterapi på familievernkontoret og så sett hva en fikk ut av det. Du sier ingenting om at noen av dere driver med fysisk eller psyksik vold,så det regner jeg da med at det ikke er. Nei,mitt råd,av det jeg får ut av tråden din er,prøv familievernkontoret først og se hva du får ut av det. Lykket til håper det ordner seg for dere.
shanty73 Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Det er faktisk litt sant at det er tøft å få barne.. spesielt for forholdet.. vært noe enklere med andre mann men det er tøft det også... Det er ikke for ingen ting alle førstagangs foreldre skal få tilbud om samlivskurs.. Endte opp på familierådgivning vi.. Ta kontakt med familievernkontoret og få en time der.. Det er gratis også.. Lykke til..
Mamman til M&E Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Signerer de to over her. Ikke gjør noe overilt. Snakk med han, det kan umulig bare være deg som merker at noe er galt. Familievernkontoret har hjulpet mange. Masse lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå