Gå til innhold

Slitsom natt...og hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er nok et luksusproblem, jeg er fryktelig bortskjemt med å sove hele natten. Mia sover fra 19 til 05/06 vanligvis, i natt våknet hun først kl 23. Jeg ga smokk, og hun sovnet. Det er litt uvanlig, men greit nok. Så våknet hun 01:15, og jeg ga smokk igjen, hun sovnet. Hvert kvarter holdt hun så på sånn, hele 8 ganger klarte jeg å sovne og bråvåkne av at hun gråt. Smokk og ferdig, på'n igjen. Jeg syntes ikke det hørtes ut som om hun var sulten, og er litt redd for å gi henne mat på natten siden hun ikke har behøvd det siden hun var 2-3 mnd, men til slutt ga jeg vann og da sovnet hun faktisk etterpå. Så kom samvittigheten da...tenk om hun faktisk var sulten? Kanskje det var dårlig gjort å bare gi henne vann?

Noen med erfaring på dette? Om dette fortsetter (hun hadde tendenser til det nattan før også), skal jeg fortsette med bare vann eller skal jeg faktisk lage melk til henne? Blir hun ikke da avhengig av nattmåltid igjen?

Jeg har ikke peiling, men alle tips mottas med takk! Gjesp ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring fra det direkte, men jeg har lest lkitt om det..

Ved 6 mnd skal man kunne forvente at nattmåltidet kuttes ut. Du kan trygt gi vann som tørstedrikke. Hadde hun vært sulten hadde ikke vann vært nok, og hun hadde blitt urolig igjen etter kort tid.

Så lege Mia vokser tilfredsstillende og vektøkningen er som den skal, så er det ikke noe å bekymre seg for om man gir de smokk og vann på natten.

Synes du gjør en fantastisk jobb jeg!

Sov godt...

Skrevet

Huff, så slitsomt da! Tror nok heller ikke det er lurt å gi henne mat. Det er jo så vanskelig å venne dem av med det igjen... Men kan det være noe hun har spist som gjør henne urolig? Noe frukt eller mat hun ikke har prøvd før, som hun har spist de siste dagene? Eller kanskje det er tenner på vei:-)

Maja var urolig et par netter forrige uke, men det var nok reaksjon på vaksinasjon...

Uansett håper jeg det er noe som går over snart!

Skrevet

Kanskje hun er urolig pga tenner eller noe?

Tror du har gjort helt riktig i å bare gi henne vann om natta, hun sovnet jo fint igjen etterpå, tror ikke hun hadde gjort det om hun var sulten.

fliiiiink mamma du!!

Skrevet

Jeg tror du gjorde rett med å gi henne vann. Hun er jo stor nok til å nattavvennes, og så lenge hun spiser som normalt er det jo ikke noe grunn til å venne henne til å få mat igjen om natten.

Vi har hatt en del utfordringer med Sebastian de siste to ukene pga tennene. Det har vært dårlig med søvn og appetitt, noe som har gjort at han har våknet ofte på natten og da vært sulten. Jeg har prøvd med smokken, men flere kvelder har jeg måtte amme han to ganger i stedet for det ene måltidet han vanligvis får. Jeg har vurdert å gi han flaske, men tror det blir mer styr med det enn å vippe frem puppen. Når ting går seg til nå som den siste tanna er ute (han får jammen klare seg med 4 tenner en stund) så håper jeg at appetitten hans også stabiliserer seg og vi kan så smått begynne med nattavvenning.

Den siste tanna kom gjennom i dag, så nå håper jeg for alles del at vi får en liten pause fra dette tannstyret:) Jeg er også ganske bortskjemt med et baby som har vært veldig rolig og sovet godt om natten, så jeg har merket det veldig godt at det har blitt mye uavbrutt søvn den siste tiden.

Skrevet

Hei.

Ja vi har det samme her for tiden. Hun har noen urolige netter. Våkner ofte noen ganger før tolv og noen ganger også etter tolv. Her har det fungert å gi smokken. Enkelte ganger gir vi flaske før tolv, men det er kun dersom hun ikke har spist nok tidligere på dagen. Tror det er tennene som snart kommer her også. De har jo ligget klar i to måneder alt så de kommer nok snart. Synes det er kjedelig med den uavbrutte søvnen men prøver å trøste meg med at det sikkert går over snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...