vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Kan jeg få lov til å spørre dere om noen ting?! - Hva slags prevensjon har dere blitt anbefalt? - Hva slags medikamenter/inngrep gjør dere for smertene?
Kamomilla:-) Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Hei! Jeg har det ikke - bare lurer på om jeg kan ha det! Har så mye stikkinger og smerter i underlivet, egentlig omtrent gjennom hele syklusen. Begynte nå i juni og er sånn enda - ultralyd av underlivet var helt fin. Dessverre kan jeg ikke deg med prevensjon/ medikamenter (bortsett fra at jeg har lest at det anbefales p-piller som prevensjon og Ibux til smertestillende), men jeg lurte på om du kunne fortelle meg åssen det føles å ha endometriose?? Tusen takk :-)
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2007 Det kom plutselig på meg. Etter å ha hatt mensen i 6år, fikk jeg sinnsyke smerter, kastet opp, besvimte, klarte nesten ikke røre på meg. Legevakta trodde jeg var gravid utenfor livmora og sendte meg med ambulanse til sykehuset. Der fant de jo fort ut at det var det! Jeg gikk gjennom en lapraskopi, og der fant de ut at bukhulen min var full av blod. Så da fikk jeg diagnosen endometriose! Ble liggende på sykehuset hele mensen på morfindrypp! Trodde jeg skulle DØ! Sånn fortsatte det hver mnd, helt til jeg ble satt på hormoner som stoppet mensen min i 1år. Så fikk jeg hormoner får å bli gravid (de mener det kan bli lettere etter svangerskap og fødsel) Fikk 2 barn på 19mnd (ingen mens imellom) Så kom mensen tilbake, og det er et rent helvete! Mye værre enn tidligere! Jeg ligger slått ut hver mnd, opp til 14 dager, blør som en ...... (må bruke ungenes bleier), lav hb, spiser harde smertestillende, og mannen må sm seg for å ta seg av barna. Jeg klarer så vidt å komme meg de 4 meterne fra soverom til do! Grunnen til at jeg spør om behandling/prevensjon, er at jeg har prøvd det meste, men tåler jo ikke noe! P-piller får jeg migrene av (prøvd flere forskjellige), mini-pillen blør jeg bare av, og p-ringen er jeg kvalm og får vondt i magen av :s
Kamomilla:-) Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Stakkars deg!!!! Det hørtes helt for jævlig ut! Du har tydeligvis fått det skikkelig ille du da, det går jo ikke an å ha det sånn. Hva sier legen? Har du oppsøkt noen spesialist som har skikkelig peiling? Med såpass redusert livskvalitet må jo noe gjøres! De kan vel fjerne "alt" der inne, men det er kanskje ikke noe alternativ enda (jeg vet jo ikke hvor gammel du er eller om du vil ha flere barn). Lykke lykke til - håper det går bra me deg. Klem
meg & to små vampyrer Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Mener jg har hørt om at de kan "brenne" bort litt av slimhinnen i livmorveggen så man hvertfall blør mindre? Etter man er ferdige med å få barn, altså. Men det var mot kraftig blødninger generelt, ikke spesifikt mot det du har... Uff, lykke til:)
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Har heldigvis ikke endometriose, men svarer deg allikevel. Har du prøvd p-plaster? Jeg var veldig fornøyd, ingen bivirkninger.Noen er plaget med at det kan falle av før det skal, men setter man det på overarmen så skal det sitte bra. Lykke til!
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 20. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2007 Jada, er i kontakt med sykehuset flere ganger hver mnd. Jeg får ikke fjerne livmora fordi jeg "bare" er 24år enda. Har 2 barn, men kan jo tenkes jeg vil ha flere når de blir litt større! Har hatt utskapninger, men uten særlig hell, blokkering av livmorhalsen og, men det var bare mer vondt enn til nytte... P-plaster? Hvordan er dosen hormoner i dem i forhold til p-ringen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå