Gå til innhold

Bagnett til transport i bil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette lov fremdeles? Regenes det som trygt?

Mener jeg husker fra første baby at dette ikke er godkjent?

Noen som vet, har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er fortsatt lov i norge, men ikke lov i de fleste andre land..

jeg ville ikke brukt det selv, mener at det ikke er trygt! det var en her inne som la inn en krasj-test video av en kollisjon, og det avgjorde nok saken for mange her inne! det så ikke bra ut!

Skrevet

Har du sånn tilfeldigvis link til denne videoen?

Jeg syns jo heller ikke det ser veldig trygt ut.. Men syns ikke de boxettene ser veldig gode ut heller....

Skrevet

Jeg syns ingen i det hele tatt skal vurder å bruke bagnett eller boxette til babyen sin. Det er overhodet ikke så trygt som en bilstol.

Tester og vitnemål fra fagfolk som har vært til stede ved en kollisjon der disse har vært brukt sier at det kan få et meget tragisk utfall selv ved små kollisjoner!!

VÆR SÅ SNILL Å BRUK BILSTOL TIL DERES SMÅ, VERDIFULLE, NYDELIGE BABYER FRA FØDSELEN AV!!!!!

Skrevet

Men det ser jo så ubehagelig ut, og ikke riktig for den lille ryggen å sitte i stol... Liker heller ikke boxette... så vet ikke helt hva man skal gjøre da..

Skrevet

Dagens bilstoler er veldig gode og ikke ubehagelige for babyen å ligge i/sitte i, selv ikke på lengre turer.

Skrevet

Mmmm.. Kan jeg spørre hvordan stol du har til den lille? Har selv Acta Graco, syns den var veldig fin, bra, grei å bruke, den eneste var dette med ryggen i de 2 - 3 første mnd.

Skrevet

Vi har kjøpt maxi coxi cabriofix siden den kom best ut i test.

Syns sikkerhet bør komme foran alt annet. Derfor har vi investert i en ny istedet for å kjøpe en brukt som vi ikke vet hvordan er blitt behandlet.

Men, den ser veldig behagelig ut og jeg tviler ikke et sekund på at babyen kommer til å sitte/ligge komfortabelt i den.

Skrevet

jeg fant jeg fant!

http://folksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_offb_top.avi'>http://folksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_offb_top.avi

og

http://f olksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_onb_top.avi

selv skal jeg leie stoler fra if, og så får man heller ta litt korte kjøreturer helt i starten med nyfødt!

(den første stolen man får fra if er den der izysleep som man kan legge ned ryggen på, men ikke når den er montert i bilen!)

Skrevet

Det er lov fremdeles,men trygg trafikk fraråder på det sterkeste bruken av dette også boxette ønsker de ikke skal brukes,fordi sikkerheten ikke er god nok.

Jeg håper inderlig at ingen bruker noe av dette,heller bruker bilstol og ta hyppige stopp,slik at ryggen ikke blir ødelagt.Da kan en kjøre i 30 min og ta en stopp på 5-10 min for å strekke på ryggen til babyen-Legg den da gjerne over bena dine med magen ned,slik at den får strekt ut ryggen.

Skrevet

vil bare si at jeg brukte bag til min første baby for 2 år siden. var kjempefornøyd!! men den var jo ikke sånn som på filmen i det hele tatt. virka som den i testen verken var festet skikkelig eller at babyen var festet oppi!!

jeg skal prøve å leie sånn ett sikkerhetsnett jeg hadde sist (hvis jeg får tak i)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...