skifer Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Vi har vært hos Purvis før mannen min ble reopperert for et par år tilbake,for å få henvisning. Men har ikke vært hos han med sædprøve,den ble levert på sykehuset og resultatene gitt til min gyn. Jeg har papirene her hjemme. Holder det med å ta med de papirene eller må han levere ny sædprøve hos Ken for å få pergo? Er overbevist om at pergo er det som skal til,da jeg har lest mange historier om menn med like slække gutter som min som fikk det til ved hjelp av pergo. Er det lang ventetid hos han nå om dagen,husker ikke når du sa han var tilbake fra ferie. Får vel se å pelle oss dit og få litt hjelp nå!! Skifer
bente69;) Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Heia skifersnuppa:) Gubben er faktisk på vei til Purvis i skrivende stund, han har time der kl 1030 for levering av svømmeprøve(hans 3 sprut på glass opplevelse). Kontordama sa at de ville ta ny prøve, forde at de sjekket noe mer enn hva lab på sykehuset gjorde. De er tilbake fra sommerferien i dag. Om du bestiller time i dag, skifer får sikkert gubben time iløpet av 2 ukers tid. Min kjære har konsultasjonen hos Purvis først den 5. sept(har blitt flyttet en gang) Han hadde ikke lyst å ha time hos Purvis 1,5 time etter levert svømmeprøve, han var redd han ikke skulle få ut en dråpe-prestasjonsangst:(. Det var ikke noe problem, selv om de som regel hadde svømmeprøve levering og konsultasjon samme dag. Lykke til, klem fra
skifer Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2007 Takk takk Da skal jeg informere elgubbo om hva han har i vente og be ham ringe og få seg time. Akkurat nå er han i utlandet(jobb)men får sikkert snakket med han på mob iløpet av dagen/morgendagen. Blir spennende å høre resultatet fra din mann sin test da,og hva Ken kan gjøre for å hjelpe. Lykke til klem Skifer
Ine:) Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Hei Skifer! Mannen min fikk time både for spermieprøve og konsultasjon hos Purvis på kort varsel (mindre enn en uke). Vet ikke om vi var spesielt heldige, men jeg tror ikke han har så lang ventetid dersom man er fleksibel ift når man kan møte opp. Mannen min er snart ferdig med sin Pergotimekur, så vi setter også vår lit til at det er det (+ ca 10 dagers "sparing") som skal til for en liten spire... Lykke til videre Skifer, både med Purvisbesøk og ikke minst jakten etter eggløsningen som tydeligvis spiller deg et lite puss denne måneden... Klem,
skifer Skrevet 20. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2007 OI så spennende Ine:) Håper pergoen gjorde susen,og at spiren nå sitter godt i Inemagen:) Klem klem Skifer
martine68 Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Lurte bare på om hvor lang tid det tar før pergo har virkning må svømmerne jeg. Hvis mannen min sin svømmeprøve ikke er i orden kanskje jeg skal spørre om han får pergo. Hva gjør egentilg pergo med svømmerne? Skjønner ikke hvorfor det skal virke på mannfolka. Noen som kan svare på meg.
bente69;) Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Jeg har hørt at det tar 3 mnd å lage helt nye sædceller. Hvis en f.eks har hatt en kraftig infulensa, feber ol kan det ta lang tid før sædcellene er optimale igjen. Når gubben hadde den forrige svømmeprøven, tok at den 7 uker etter en drøy ukes infulensa med kraftig feber. Da sa gyn at svømmeprøven trolig var preget av tidl sykdom. Jeg har hørt at pergoen skal gi flere og bedre svømmere. Men du Martinemor, Noen som kan svare på meg.... kan du oversett det?? hehe ... svarte på deg, jeg da...heehe Selv om jeg ikke har sååå mye peil på dette temaet...
Ine:) Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Martine! Jeg ble også ganske forundret da jeg så at menn gis samme preparat som kvinner får for å stimulere eggløsning! På pakningsvedlegget var kun behandling av kvinner omtalt, og etter å ha undersøkt litt på nettet ser jeg at behandling av menn med Pergotime visstnok skal være litt omdiskutert. Jeg er ingen ekspert på dette, men har forstått det slik at Pergotime er et hormonpreparat som stimulerer hormonproduksjonen i kjønnskjertlene (eggstokker og testikler). For menn kan dette øke sædcelleproduksjonen, feks øke antall sædceller. Min mann er straks ferdig med en treukers kur og jeg forsto det slik at, dersom behandlingen er vellykket, kan forvente en relativt rask bedring av sædkvaliteten. Min mann skal levere ny prøve tidlig i september for å se om behandlingen har hatt noen effekt. På den annen side har jeg, som Bente nevner ovenfor, hørt at det tar ca 90 dager å produsere nye sædceller, så ut ifra det synes det ikke så logisk at vi kan forvente snarlig bedring... Kanskje det er andre som har mere å tilføye? Når forventer dere svar på din manns prøve?
skifer Skrevet 21. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2007 Mener å ha lest at det får de gutta som er der til å bevege seg hurtigere også jeg,at det virker på de som allerede er produsert,de er jo i kroppen og får tilført hormonene de og..mulig jeg har misforstått men,har lest om fler som har blitt gravide iløpet av kuren rett og slett så det er vel noe i det..kanskje?? Håper det hvertfall:) Skifer
martine68 Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Du skjønner det ble en liten skrivefeil på slutten der.... Mannen min ble litt ivrig etter hva jeg drev med skjønner du... he he det skulle tatt seg ut om han så hva jeg skrev. Skulle kanskje stå "kan noen svare meg.."
martine68 Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Innegget over her var ment til Bente da som disset mine skrivefeil. Skulle bare visst hvor stresset jeg ble da mannen min plutselig heiv seg over pcen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå