Gå til innhold

Epidural

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vondt å få satt inn epiduralen? Er det stor forskjell på å fø med eller uten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk satt min epidural på ca 4cm åpning og hadde da sterke og tette rier. Legen satte epiduralen mellom riene og da kjente jeg det knapt fordi det som gjorde vondt var disse tette riene.... Virkningen av epidural kom ganske rakst og var veldig god på meg :) Nå kan jeg dessverre ikke svare for hvordan epiduralen virket i utdrivningsfasen fordi jeg måtte ut i hastekeisersnitt

Skrevet

hei

Jeg har prøvd begge deler. Epiduralen var ikke vond å sette. Men det kommer sikkert litt ann på den som setter den, og om du klarer å holde deg rolig. Sist jeg fødte satte de også epidural, men den rakk ikke å virke. Hadde plutselig full åpning nemlig. Og jeg tror jeg anbefaler å føde uten egentlig. Jeg følte jeg fikk jobbet mye bedre med riene uten epidural. Men alt dette er veldig individuelt..

Skrevet

Takk for svar!

Har født både med og uten selv, men husker ikke hvordan det var¨å sette den. Vet ikke om jeg vil ha denne gangen heller, så går no å tenker på det for tiden...

Skrevet

ok. Men etter hva jeg kan huske så hadde ikke den noen virkning når pressriene starter ihvertfall. Men får du en lang fødsel, så kan det kanskje være greit. Men siden du har født før, så kan det jogå fort, og da tror jeg at jeg ville anbefalt uten. Men lystgassen ble min venn..

Skrevet

Jeg har født med epidural, og uten!

Desverre er jeg en av de mennesker som epidural ikke funker på, så for meg hadde det null effekt!

Men var ikke vond å sette! (Ble satt igang, og hadde ikke pause på riene, så jeg fikk lystgass samtidig :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...