Gå til innhold

merker man det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 21+1 i dag og lurer på om man merker om barnet dør inne i magen når man er såpass langt på vei? eller kan man gå i flere uker helt frem til neste kontroll før man får vite det? kanskje et teit spørsmål, men er så redd for den lille i magen..kjenner litt liv hver dag - men klarer fortsattt ikke å slå fra meg bekymringene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dette er noe som plager deg, ville jeg bedt legen om oftere kontroller. Det skal jo være positivt å være gravid, og engstelse er jo noe man kan gjøre noe med...

Men dersom du kjenner liv hver dag, ville jeg tatt det med ro. Da er helt sikkert alt i orden. :o)

Skrevet

ungen din er fortsatt så liten at den kan gjøre mange bevegelser inni magen din uten at du merker det! Jeg er 15+3 i dag, og har foreløpig ikke kjent noe livstegn helt tydelig, men kjenner innimelleom småvibrering eller bobler inni magen, og det må vel være ungen som beveger på seg?? Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. De sier vel at du skal kjenne liv med kortere mellomrom fra uke 25 eller noe?? (veldig usikker på hvilken uke), men snakk med legen din om dette hvis du er bekymret! =)

Skrevet

Kjenner jo litt liv hver dag.. så sånnsett vet jeg jo at barnet lever :)

men lurer bare på om man merker at barnet dør eller om man kan gå flere uker uten å merke at barnet er dødt..sånn rent hypotetisk...noen som vet? er så kjekt å vite for å eventuelt slå fra meg bekymringer om at barnet kan dø uten at man merker det...

Skrevet

hvis du kjenner liv hver dag så vil du jo merke om du ikke kjenner liv, så at du kan gå uker er vel usikkert. vil tro du sjekker det ut før det går så lang tid.

Skrevet

Hei

Jeg er 15 uker på vei, og har hatt to MA, og har en sykdom som gjør at jeg har høy risiko for å abortere. Er redd for det samme som deg, da jeg har opplevd det før, men fikk beskjed om at når jeg er kommet så langt som nå skal man få smerter og blødninger hvis det skjer noe galt.

Skrevet

Det var rart. Jeg hadde MA i uke 20 i februar, og hadde da gått med en død baby i fire uker. Ingen blødning eller noe som helst vondt.. Men forskjellen fra den gang til nå er at nå kjenner jeg liv hver dag, og kommer dermed til å merke dersom det skulle være noe galt.

Til HI vil jeg si at du skal bare slappe av. Når man har kommet så langt at man kjenner liv, merker man fort hvis du plutselig ikke gjør det. Senk skuldrene og ta det med ro :) Alt går sikkert helt fint :) Lykke til :)

Skrevet

Når du har passert 12 uker og allerede kjenner litt liv hver dag er risikoen for å miste minimal. Med det in mente, så kan det faktisk være slik i tilfelle en såkalt MA (missed abortion) at fosteret dør og det kan gå flere uker før du merker noe til det, evt oppdages det først ved UL; dette skjer sjeldent og da i hovedsak før uke 12, så jeg synes absolutt ikke du skal bekymre deg om det.

Skrevet

Åh *dum*... så først nå at det faktisk var du som var HI :P hehe :)

Skrevet

Takk for svar jenter:)

har vært på UL i uke 19, da så alt veldig fint ut :)

Er ikke lett å si hva som farer gjennom hodene på oss gravide damer... mye bekymringer uten at det nødvendigvis trenger å være en grunn for det.

Skrevet

Ja, og det blir ikke noe mindre bekymringer når den lille kommer ut heller. Hehe, nå kommer vi til å bekymre oss resten av livet :P hehe. Helt normalt å være bekymret, det er mye som skjer i kroppen vår nå, og det er klart at vi er redde for barna våre :) Lykke til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...