Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 han er verdens flotteste mann og far, som bare vil vel for ungene og elsker dem over alt på jord, men han er så firkantet og regelfokusert at jeg blir sprø! Jenta vår på 3 spiser nesten ikke middag, jeg er overbevist om at det er pga av all korrigeringen hun får ved matbordet bestandig, og alle reglene hun skal følge når det skal spises. han mener vi må ikke la henne gå fra bordet for da spiser hun iallefall ikke. så vi sitter da og krangler, sure alle mann. bare et eks. argh er så frustrert, ser jo at hun blir frustrert også, og da blir hun sint, og hans respons er å bli streng og si at slik snakker vi ikke her... og så har vi det gående. i tillegg synes han det er så sårt at hun alltid foretrekker meg. skjønner han ikke at hun ville foretrukket han oftere hvis han prøvde tilpasse oppdragelsen litt etter hennes dagsform også - ikke bare kjøre de samme despotiske nazireglene uansett hvordan dagen hennes er...
ceso Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 vi har en regel ved matbordet hjemme og det er det at her sitter vi pent og koser oss. ingen kjefting eller oppdragelse der. Vil du ikke spise er det helt greit, men da sitter du til alle er ferdige. Min erfaring med det er det at da kjeder barnet seg så fælt at det begynner å spise litt allikevel - bare for å få tiden til å gå-... hehe
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Jeg vet akkurat hva du mener, høres ut som du beskriver vårt middagsbord. Og det er ikke bra og bli hakket på slik hele tiden. jeg har begynt å grue meg til middagen jeg, for jeg vet at det bare blir grining å kjefting Du må snakke med mannen din,! Dere må sette dere ned å bli enige om reglene. Det er det eneste som fungerer. Jeg gjorde det, og nå har han gitt seg litt med hakkingen. Såå farlig er det ikke om ungen ikke oppfører seg helt perfekt.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Pappan høres ofte strenger ut enn oss selv i VÅRES ører...det er fordi vi ikkkje hører når vi selv kjefter eller irrettesetter...menn er ofte enklere i bruken av ord og da blir det for oss oppfattet mye strengere...dette tok sin tid før eg forstod at det var derfor eg hakket på han om at han var mye strengere...han var jo ikkje det..men bli enig med hverandre i forkant av måltidet for dere blir ikkje enige ved matbordet... Vi klarte det...til slutt....he he
Gjest marie-s Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Hva om du forsøker å støtte hans regeler i en uke i stedet for å motarbeide de? Dersom du støtter han kan det faktisk være at de funker og det blir fred og ro rundt matbordet. Jeg retter nå stadig på min sønn under middagen, men det ser ikke ut som det påvirker hans matlyst, men han slipper å oppleve krangler rundt bordet siden det kun er meg og han. Men barn lærer veldig fort, så lærer datteren deres de reglene kjapt så blir vel dere alle fornøyd. Her er det slik at dersom han har spist opp alt på talerken sin så kan han få lov til å gå fra bordet, men er det flere barn her så må alle sitte til alle er ferdig med å spise, og dette er regler barn tar veldig fort. Prøv en uke og i stedn for å motarbeide han kan du heller forklare hvorfor man skal gjøre slik og sånn under middagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå