Gå til innhold

der som ha født før...ang amming!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Hvor mange ammebh'er anbefaler dere? evt str en eller to cup'er opp?

- Sover en med bh om natten, siden alle hyler om lekking og ammeinnlegg?

Tips og råd mottas med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv er jeg en 75B og kjøpte også det i ammebh, men det står over alt at man skal opp en str. (for meg altså 80C). Jeg hadde bare to sist, en hvit og en sort. Nå ser jeg markedet er litt bedre, får gode og pene bh'er også på HM. Jeg brukte ikke ammebh på natten i starten sist, men puppene ble litt bedre når jeg brukte det. Var flink til å smøre brystvortene med melk og la det tørke skikkelig før jeg kledde på meg, men brukte også en del skjold, da det veldig lett blir sår :-(

Skrevet

jeg er en melkeku så i begynnelsen brukte jeg en bh hver dag, jeg lakk alltid gjennom....:/ Og har måttet ligge med bh hele ammeperioden.

kjøp en svær en som du kan ha når melka setter inn for fullt og heller kjøp ett par stk som er en til to str over det du bruker nå. Det har iallfall funka her.

Fra 75B/C til 85 C er det jeg har brukt hver gang.

Skrevet

Hei

Jeg brukte amme bh om dagen (hadde 3-4 ammebher tror jeg) og om natten brukte jeg slike "topper" eller hva de kalles. De holdt ammeinnlegget på plass samtidig som de var behagelige å sove i, for jeg liker ikke normalt å sove i bh jeg... De toppene jeg brukte fant jeg på cubus til en billig penge og var kjempefornøyd. Jeg hadde ikke problemer med lekkasje, sålenge ammeinnleggene lå på plass :)

Skrevet

Denne gangen er forskjellig fra første graviditet, da vokste brystene mine en god del mens jeg gikk gravid og enda mer da jeg hadde født og fikk melk. Nå bruker jeg samme bhene som før graviditet, så jeg har kun kjøpt noen få stk med en cup større enn jeg bruker nå. Kan jo hende at jeg må ut og kjøpe noen som er større, men det får jeg se på. :)

Om du må sove med bh, finner du jo ut etter hvert. Jeg lakk i alle fall en del, så det var best å sove med. :)

Skrevet

Ikke kjøp for mange bh-er før du ser hvilken størrelse du blir. Jeg gikk fra 75 til 70 rundt, men brukte F-cup både før og etter. (puppene ble større, men resten av meg krympet)

Du kan kjøpe 1 eller 2 bh-er nå i en cup større og så venter du noen uker og ser hvordan du blir. Tror ikke du behøver å gå opp i størrelse rundt ryggen. Det er vel få som legger på seg rundt ryggen etter fødselen.

Jeg måtte bruke ammebh om natta p.g.a. lekasje. De første jeg kjøpte ble litt for store etter noen uker, så de var greie å bruke på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...