Gå til innhold

Er dette begynnelsen på rier???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet for ca. 2 timer siden av veldig vonde smerter i korsryggen som bredde seg ned til lårene som stråler, samt magevondt og knallhard mage. Var også veldig kvalm. Dette varte nok rundt et halvt minutt..sovnet igjen, og tipper jeg våknet 15-20 min etterpå av de samme smertene som varte like lenge. Trur jeg må ha hatt 4-5 stk nå, så da stod jeg opp og sitter nå her på BIM og kjenner ikke helt de samme smertene lenger. Ryggen har avtatt litt, men har fortsatt harde kynnere. Er 6 dager på overtid, er dette begynnende rier tru?? Hvorfor dabbet det av når jeg stod opp?:( Kan jeg gjøre noe for at de skal fortsette nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har det begynt igjen...! Hvordan tar man tida på detta her a? Fra rien starter, til neste begynner? Og fra rien starter til den stopper?? (hjekp, trenger jo to klokker da jo!!) Men skal jeg stoppe klokka når smertene stopper, eller når magen ikke er hard lenger??

Skrevet

er nok rier ja;) ganske likt på slik mine fødsler har begynt. Ta tiden fra en rie er over til neste er over om du skjønner??

LYKKE TIL DA;)

Skrevet

nå var det plutselig bare 10 min mellom disse rielignende greine, men denne var ikke like vond...hm... varte 50 sek. men nå gjør ryggen konstant vondt..verker lissom...huff, håper ikke dette gir seg nå!

Skrevet

er som regle " til å leve med " i begynnelsen! håper det tar seg opp da, ønsker deg mer voooondt!! hehe

Skrevet

åhhhh,jeg vil ha like vondt som deg...det høres ut som du har rier ja. Er det ikke da man bare må gå og gå, så ikke det stopper opp, hvis du klarer det da;) Langt til føden?

Her har vi omkring 90 min med hastig bilkjøring,så hadde jeg hatt slike rier som du har nå,så hadde jeg vært på vei til føden...men jeg skal bare på vanlig kontroll idag,snufs.

Masse lykke til,myr mulig du får treffe nurket ditt idag/ikveld/inatt.

Skrevet

Åh, jeg håper det er begynnelsen på noe altså!! Jeg har ca. 8 min til føden, så tar det med ro foreløpig..tør lissom ikke ringe og mase før jeg er sikker på at det virkelig er i gang heller. Blir jo bare sendt hjem igjen uansett hvis det er for tidlig:( Eneste er at jeg føler det dabber av litt hvis jeg beveger meg, da kjenner jeg det ikke like hardt i ryggen som når jeg sitter...men det tar seg kanskje opp etterhvert:)

Skrevet

Høres ut som det er noe på gang ja!

Men det KAN ta lang tid enda før det skjer noe mer...

men håper det går fort!

Lykke til!!

Skrevet

Det dabbet av litt i 10.30 tiden, så jeg fikk sove litt og våknet ikke før igjen nå. Nå kjenner jeg det bare i ryggen. Men da jeg gikk på do nå, så kom vel siste rest av sproppen tenker jeg...med blodstripe. Betyr det da at jeg har begynt å få åpning siden sproppen er gått??

Skrevet

det treng ikkje å bety at det e begynt å åpne seg, men visst du vasker deg på fingrene godt og kjenner etter på livmortappen, så vil du kansje kjenne om den har blitt myk og flata ut, evt åpning for det e det som skjer i begynnelsen, men på noen går ting fort... du kan jo ta deg en lang dusj eller bad visst du har badekar , det lindrer i hvartfall....Høres ut som det er ting på gang i hvertfall.....

Lykke til....

Skrevet

Høres ut som du er godt igang!

Så kjempespennende!!!!!

La oss høre hvordan det går!Masse lykke til!!:):):):)

Skrevet

Oppdaterer denne tråden litt.. har ikke kjent stort annet enn vanlige kynnere i hele dag etter disse riene jeg hadde idag tidlig. Kynnerne har riktignok vært litt hardere enn vanlig, men ikke direkte vondt.

Men resten av slimproppen gikk jo i dag formiddag med blodstripe osv (sorry detaljer!), og dette fortsetter og fortsetter...for hver gang jeg går på do nå, så er det slim med blod.. er dette normalt???

Skrevet

Dytter denne litt igjen jeg...

Våknet igjen i dag med rielignende smerter i mage/korsrygg/nedover lårene, og de kom ca. hvert 8-15 minutt. Vonde ja, men ikke uutholdelige. Men lurer fortsatt på dette slimet som fortsetter å komme..hvor lenge skal det holde på etter at sproppen er gått? Må også skifte truse gang på gang, for den blir gjennomvåt etter bare 1-2 timer, synes det er rart, så har tatt på ett bind nå for å event. kunne sjekke det på sykehuset.

Hvor lenge skal man gå med slike vondter før man ringer sykehuset?? De har jo vært temmelig regelmessige i ca 2-3 timer nå.. men hvor vondt skal det gjøre før man bør komme opp?

Skrevet

Høres litt ut som noe holder på å skje. Når min slimpropp gikk med førstejenta, var det en stor klupm med slim i trusa én gang. Dette kan jo være forskjelling fra person til person. Men jeg tenker kanskje at vannet ditt har gått. Har ei vennine som trodde slimproppen gikk, men så var det vannet. Hun beskrev det litt som du gjør. Var jeg deg ville jeg ringe sykehuset å høre, kanskje du kan komme inn på en liten sjekk...

Lykke til!

Skrevet

Det var slimproppen som gikk i går, det var ikke tvil:) Men det fortsetter å komme rødlig/blodig slim, og i tillegg en del ukjent væske som gjør trusa veldig blaut..har nå regelmessige rier hvert 6 minutt.. men synes ikke det gjør vondt nok til å ringe og mase på føden!

Skrevet

Jeg ønsker deg masse lykke til:)

Håper min rier oxo tar seg opp etterhvert..har hatt de i to dager nå, men de er ikke skikkelig regelmessig, min jordmor sier det latensfasen som er i gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...