Gå til innhold

Passfoto til lillegutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal snart ut å reise, og trenger da pass til lillegutt på snart 4 måneder. Lurte på hvordan dere andre har løst det med å ta passfoto. Nå med digitalkameratider, så lurte jeg på om vi kan ta bildet selv, det ville jo vært så mye enklere, eller må vi få han inn i en fotoboks. Har hørt om andre som har holdt opp babyene sine i fotoboksene og prøvd å "treffe". Høres veldig komplisert ut. Noen med noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Vi tok bilde i fotobutikken. Funket veldig greit det. Holdt han slik at han satt på stolen. Greit å gjøre det der, så er man sikker på at bildet blir godkjent. Tror ikke det var noe særlig dyrere enn i fotoboks.

God reise!!:-)

Skrevet

Vi skal også ut å reise i vinter, og da må lille snuppa på 4 mndr ha pass. Noen som vet hvor lenge passet er gyldig?

Skrevet

Pass for småttiser er gyldig i 2 år.

Det går helt fint å ta passbilde selv, det gjorde jeg. Bare pass på å følge de offisielle retningslinjene, det er en del som skal stemme...

Se www.politi.no, tjenester, pass og skjemaet "skjerpede krav til passfoto".

Skrevet

Jeg har fått tatt bilde selv, riktignok av en kompis som er fotograf, men jeg kunne ha gjort det selv.

Vi snudde en hvit plakat og brukte baksiden, som han la på golvet. Lille krokodile ble lagt på den hvite siden av plakaten.

Ta flere bilder-det funker til slutt.

En direkte link til kravene som Karomamma oppgir er:

http://www.emb-norway.or.th/norsk/pass/maschinereadable.htm

Skrevet

Hehe minner meg på da vi skulle ta passfoto av en stk ny baby på 4 uker, for vi skulle reise kort tid etter.... Vi brukte en dag i byen vi, avtalte med fotografen at vi skulle stikke innom i ny og ne. De to første gangene sovnet hun rett og slett, men ved tredje forsøk holdt hun øynene oppe i mer enn 10 sekunder så da fikk vi tatt bilde:-)

Jeg ville nok satset på fotograf, for de vet hvilke kriterier som ligger til grunn for godkjent foto:-) Lykke til!

Skrevet

Takk for alle gode tips! Vi har litt tid på oss, så jeg skal prøve å ta bilde selv først slik du beskrev, Lunas gutt. Hvis ikke, så bærer det nok til fotograf med oss og Lille M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...