thebasile 82 Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Vi har veldig liten plass på soverommet vårt, og vurderer å la barnet vårt sove på eget rom med en gang. (Rommet ligger i samme etg.) Vi vil jo da selvfølgelig anskaffe en babycall man kan stole 100% på. Og jeg tviler ikke på at vi kommer til å våkne om natta for å gå å se til barnet. Tenkte oxo å ha en enkeltseng på barnerommet, som jeg kan ligge i hvis barnet er urolig! Hva synes dere om dette?? Jeg har jo selvfølgelig lyst til å ha barnet på vårt rom til å begynne med.. men det er trangt nok her fra før... :-)
Patetica fåkksi Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Vaar baby skal ogsaa ha eget rom fra förste dag, da det ikke er plass inne hos oss- Rommet er rett ovenfor vaart, og babysenga er ikke mer enn 3 meter fra vaar seng, saa med dörene aappe og i tillegg en babycall kan jeg ikke se at det blir et problem.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Det ser jeg ikke på som noe problem! Som Balooa og Balooa sier her så er det jo bare å ha eks dørene oppe og en babycall!
Chaiemae Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Hva med å henge en vugge i taket siden du har lyst til å ha babyen på samme rom.
Gjest Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Jeg syntes ikke det gjør noe, er jo best at barnet sover et sted hvor det ikke er tett og dårlig luft som det kan bli om det er trangt. Med en god babycall så tror jeg det går kjempe fint, har hørt om flere jeg som har ønsket å gi barnet eget rom med en gang - og mange mener det gir gode gevinster i form av søvn for både foreldre og barn
tictac_83 Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Ble glad når jeg leste dette innlegget,for jeg har tenkt akkuratt samme tanken selv! Vi flytter inn i et lite hus nå, og soverommet vårt er knøttlite! Dessuten har jeg en samboer som helst foretrekker kuldegrader på soverommet om natta. Sikkert ikke spesiellt gunstig for baby! Barnerommet er vegg-i-vegg med vårt, så vi vil jo høre evt.lyder via åpne dører eller babycall, som noen andre nevnte. Føler folk får helt skrekken når jeg nevner dette.. Fint at noen har det på samme måte
prøvekluten+3små Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 vi har i grunn nesten samme problemstilling..har og to soverom som ligger vegg i vegg,og hadde i utgangspunktet tenkt å legge den på eget med engang,da vårt egentli ikke har plass til et barn..MEN,så viser det seg vi får låne vugge,og da er det plass likevel:o) så da bruker vi denne til baby er ca seks mnd,eller har vokst ut av den,så får den fløtte på eget rom da istedet..er nok jeg litt mere rolig ved tanken og;o) men ser ikke for meg noe problem om vi hadde måttet legge på eget rom,annet enn at jeg sjøl hadde sovet fryktelig dårlig og sikkert vært oppe og kikka til anna hver time;o) ellers så kan du jo som noen her inne sier,kjøpe en leandervugge og henge i taket over deres seng:o)det har vi og tenkt på
Gjest Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 det er jo så klart helt opp til dere og det er jo fint for da bli babyen vant fort.. men jeg ville ikke gjort det..hadde nok ikke klart det..
Gjest Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Vil jo ikke tro det er noe problem.. Vi venter nummer to nå, og har vugge på soverommet vårt, men husker fra første mann at vi la henne på egent rom da hun var 5 uker gammel.. Hun både sov bedre og lenger når hun sov på sitt eget rom, så for oss gikk det helt fint.. Litt mer tungvindt når man skal amme og slik da, for man må liksom fysisk opp av senga og ut å gå, men blir jo ikke noe verre enn man gjør det til selv.. Det kommer sikkert til å gå så fint atte:-)
Tigermor. Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 Vår baby får nok også eget rom med en gang. Rommet er rett ovenfor gangen i forhold til vårt eget så når dørene står åpne kan jeg se og høre babyen tydelig selv om jeg sitter i min egen seng. Grunnen til at vår baby mest sannsynlig får eget rom med en gang er at vi slet med å få til et godt søvnmønster når storebroren var liten, og vi sliter enda med at han kommer opp i vår seng om natta! Grunnen til endel av problemene er nok at når jeg ammet i senga om natta så sovnet jeg og ble sittende oppetter veggen å sove mens babyen lå i fanget mitt! Våknet ikke før det hadde gått endel timer og baby skulle ha mat igjen =( Jeg ble sliten og støl i kroppen og baby lærte seg at det var veeeldig godt ligge sammen med mamma og pappa! Håper å unngå noen av disse problemene denne gangen, men når baby kommer så kan det jo godt være at jeg ombestemmer meg og velger å ha han på vårt rom alikavell =)
tudeluuu Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 Da jeg fødte sist fikk jeg beskjed om at det var best å ha babyen i samme seng som meg de første par ukene (så lenge man ikke er veldig overvektig eller røyker). Babyen er vant til å være omsluttet hele tiden, og føler veldig trygghet ved å være sammen med mor. Dette gjorde jeg, og det skjedde egentlig bare helt naturlig. Sønnen min var kanskje et par uker gammel da jeg la han i egen seng, men fram til han var 6 uker så ville han helst ligge sammen med meg. Vi la han først på eget rom når han var 4 mnd. Dette fungerte veldig bra for oss. Vi hadde heller ikke spesielt god plass, men vi fikk akkurat plass til en vugge vedsiden av min ende av senga. Nå har vi igrunn enda mindre plass til nr 2, men regner med at vugga kanskje akkurat få plass i fotenden av senga vår! Lykke til =)
prøvekluten+3små Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 i samme seng??det fikk vi sterkt frarådet vi! ikke hadde jeg turt hellr...er en ting at ikke jeg legger meg på den,men stoler ikke helt på sambo i den sammenhengen...dessuten sies det jo at de helst skal ligge i egen seng mht krybbedødfaren og slikt
PlinkiPlonk Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 Først bærer man på ungene i 9 mnd, så skal man legge dem alene på ett rom??!! Nei, unger trenger å kjenne at foreldrene er i nærheten. Har hatt mine unger sammens med meg, og de har ikke tatt skade av det.
k70 Skrevet 20. august 2007 #14 Skrevet 20. august 2007 Jeg ville lagt mannen på eget rom. Vi gjør det slik, men det skyldes ikke liten plass, men det at han sover dårlig pga. allergi og at han skal på jobb. Et nyfødt barn trenger mamma i umiddelbar nærhet - tror jeg. Og mamma trenger babyen.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. august 2007 #15 Skrevet 20. august 2007 Synes ikke det er noe galt i det,hvis babyen ikke er for langt unna og som du selv sier,dere har babycall,så du er sikker på at du hører det minste lyd fra den lille. Hadde selv tenkt å gjøre det når gullgutten ble født,men han ble noen månder før han flyttet på eget rom.
SuperMoM <3 Skrevet 20. august 2007 #16 Skrevet 20. august 2007 Selv om det ikke er store plassen på vårt soverom så har vi klart å presset sammens en seng der til minsten.Måtte ommøblere litt og sånt. Det er jo opp til hver enkelt om dere vil ha den lille på eget rom eller ikke,men jeg kunne aldri funnet på å gjort det.Ikke før den lille er ett år. Søsteren min har 5 og alle har bodd på deres rom til de har vært et år og det samme med oss da vi var små. Dessuten fikk vi beskjed om at det var det lureste.. Det er jo slik vi ser på det,men dere gjør det dere føler er lurest.
Endelig snart 2 Skrevet 20. august 2007 #17 Skrevet 20. august 2007 Nei, det er ikke noe galt i det. Vi har god plass på vårt soverom så vi gjør nok som med nr 1. Da hadde vi han på vårt soverom til han var ca 3 mnd, så flyttet vi han inn på eget rom. Dette var rett og slett fordi jeg ikke fikk sove. Jeg sover veldig lett og lå våken store deler av natten siden han små snorket så mye.
MGT Skrevet 20. august 2007 #18 Skrevet 20. august 2007 Jeg har også lest om krybbedød, men sykehuspersonellet sa at min første (2004) burde ligge sammen med meg noen dager, men tror ikke barn tar skade av å ligge for seg selv etter en uke eller to. Jeg hadde henne inne hos meg lenger, men det var for at jeg ikke gadd å springe frem og tilbake hele natta (hun hadde kolikk).
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 20. august 2007 #19 Skrevet 20. august 2007 Ser ikke noe galt i det, men selv hadde jeg nok ikke turd det. Sa til sambo at hvis det ble slik at barnet måtte sove på soverom2 (pga vi har dusjen i et lite rom inne på vårt soverom, og dampen skal visst være uheldig for prematue) , så måtte nok jeg kjøpe meg en seng å ha der inne også. Jeg vil nok bli en mor som mange vil kalle overhysterisk.
Sussa jan 2016<3 Skrevet 20. august 2007 #20 Skrevet 20. august 2007 Vi kjøpte grindseng for flere tusen da vi nærma oss termin sist, og fikk kolikk onge som våkna kvær gang vi skulle legge ho i senga vesst ho sov og klarte ikkje å roe seg ned i ei seng alene, sov oppå meg i 4 mnd, hadde 1 uke uten kolikk, så kom de første tennene.... juhu... Ho sov kun på magen og oppå magen min.... eller visst noen holdt ho... etter ho ble så stor at ho lå i si ega seng og da kunne ho snu seg, så lå ho alltid på magen... det skal vesst ikkje være bra med tanke på kolikk, det samme med at de sover i senga til mamma og pappa.... men da ho begynte å sove aleian i senga så sov ho veldig lett, og eg turte ikkje å røre meg, med fare for at ho skulle våkne... så da ho va 8 mnd så flytta vi ut av soverommet og ho ble i gjen, men ho va over 10 mnd før ho sovna i og sov i si eiga seng... no e ho 2 år og vi e nettop begynt å få skikkelige gode rutiner på sovinga Ho legg seg fra 20.00.-20.30 og søv til klokka e 08.00 og våkne ikkje i løpet av natta eller tidlig om mårran... utrulig deilig, mne no har eg stått utenfor soverommet hennes nesten i ei uka å la ho tilbake i senga når ho kom seg ut....Sto alt fra kl 20.00 til 01.30 på natta... men det ga resultater... blir nok muligens å ha babyen på nabo rommet, men vi får se om vi blir å bruke vugga, eller vognbagen....har det trangt på soverommet, og ingenting som kan taes ut...
twoboys & a girl Skrevet 20. august 2007 #21 Skrevet 20. august 2007 Går helt fint at de sover på annet rom. Blir å ha min på samme soverom fordi det er lettere å amme om natten og se til den. Etter hvert får han eget rom, ved siden av storebror sitt. Skal ikke ha han sovende i sengen min. Får ikke sove da.
SolbakkenS Skrevet 20. august 2007 #22 Skrevet 20. august 2007 hei Det går nok kjempefint. Datteren min ble lagt på eget rom fra hun var 6 uker gammel og det gikk over all forventning. jeg sov mye bedre faktisk. vi hadde babycallen på hele tiden. i tillegg hadde jeg en sånn krybbedødsalarm som gir fra seg en alarm hvis det skulle skje noe. gjør det du føler er riktig, og lykke til:)
Strutsen har nå 2 gutter! Skrevet 20. august 2007 #23 Skrevet 20. august 2007 Tror løsninger som fungerer for alle parter er de beste. Ikke noe hyggelig at den lille ligger sammen med mor og far hvis de voksne ikke er komfortable med det. Selv kunne jeg ikke tenke meg å la babyen ligge på eget rom - ville ikke fått sove og sansynligvis gått og sjekket om babycallen virket hvert kvarter. ;-) Vi har derfor kjøpt denne: http://www.babybay.info/cms/front_content.php?idcatart=70 Passer like bra i store som små soverom. Ment som et lite tips til dere som vil ha babyen i nærheten, men ikke i samme seng. Vi synes i hvert fall at denne er helt genial for vårt behov.
Gjest Skrevet 20. august 2007 #24 Skrevet 20. august 2007 nå er jeg så heldig at jeg har stoort soverom og dermed ingen prob med plass til en baby,tror jeg hadde blitt stressa vist hun skulle ha sovet på eget rom. men det er meg da,har man ikke plass så må man gjøre det beste ut av det man har. går helt sikkert bra ja,bare jeg som er hyper nervøs,hehe..
Gjest Skrevet 20. august 2007 #25 Skrevet 20. august 2007 vil bare få med at jeg og de to minte guttene ligger oppe (3 år og 15 mnd) også en grunn til at jeg vil ha henne på mitt rom,slik at jeg kan følge med. de to eldste sover nede. men dette er jo noe dere avgjør selv da,ingen her inne som kan bestemme for dere allikevel:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå