hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 og som kanskje vet...da jeg fikk jenta mi sprakk jeg mye og blødde mer, de klarte ikke å stoppe blødningene og tilkalte lege..heldigvis stoppet blodet før han kom..han sov og brukte en stund på å komme. jm sa hun aldri hadde sett noen sprekke slik som jeg, at jeg var som en svamp nedentil og sprakk bare de var borti meg...sydde mellom 10 og 15 sting før jm ga opp siden det bare revnet mer...(revnet alle veier, også innover, mange revner ikke en stor slik det kan være til endetarmsåpning gudskjelov) vet at jm sa noe om at det kunne være soppinfeksjon, men hadde tatt en kur en uke før, så det var det neppe. var slik i måneder etterpå, ved samleie svulmet jeg opp og sprakk igjen, så ut som en paringsklar gorilla sa mamma som var med på fødselen, alt var vrengt ut og oppsvulmet. hva er sjangsen for at det blir slik nå med nr to? burde jeg forhøre meg om keisersnitt? hva hvis de ikke får stoppet blødningene denne gang?
tudeluuu Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 jeg har bare født en gang før, men tenkte å svare deg likevel. Jeg har ei venninne som sprakk veldig, totalruptur, og med delvis revning av lukkemusklaturen i endetarmen også. Hun sleit veldig lenge med dette, og vips så var hun gravid igjen før hun ante det. Det ble knappe to år imellom hennes to fødsler. Legene anbefalte henne på det sterkeste å ta keisersnitt iom at det ikke var grodd skikkelig nedentil enda, men hun ville gjennomføre på naturmetoden, og det lot de henne gjøre også. Hun ble nok godt fulgt opp, og jeg vet at der hun fødte (tromsø) har de nettopp bli mer obs på å få ned antall rupturer, og har fulgt en ny metode for å greie dette! Nå er det så kort etter fødselen at jeg ikke har spurt henne hvordan det har gått, men skal gjøre det så snart anledningen byr seg. Det jeg imidlertid rådet henne til, som jeg gjorde selv før fødselen, var å smøre seg med Weleda sin fødselsforberedende olje. Det skal gjøres hver dag, de 6 siste ukene før termin. Tøy og bøy, bak mot endetarmen og innover, dette fungerte veldig bra for meg. Kanskje du bør vurdere å gjøre det samme? Har imidlertid ikke greie på hva slags type mellomkjøtt du har iom at du sprekker så lett, så dette bør du snakke med profesjonelle om. De vil nok helt sikkert fortelle deg hva som er best for deg. Det er ikke umulig at det er keisersnitt som er løsningen. Lykke til, håper du får en bedre fødselsopplevelse denne gangen =)
Buick Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Har også ei veninne som sprakk nesten heile vegen rundt med den fyrste og ho vart anbefalt keisersnitt pga at ho hadde så mykje arrvev. Vil anta at dette gjeld for deg også. Sidan du hadde mykje komplikasjonar også i ettertid, ville eg om eg var deg spurt om å få keisersnitt i allefall. Lykke til!!!
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 20. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2007 tusen takk for svar huff, syns det høres så skummelt og vondt ut med keisersnitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå