Gå til innhold

Hjææælp! Dette vil bli dyrt..


*gurimallaika*

Anbefalte innlegg

Var inne og leste om Familieadopsjon på bufetat.no og ble litt overrasket om hvordan vi må gå fram for å adoptere niesen til mannen min. Grunnen vår er for å hjelpe moren som sliter med økonomi og tid. Hun har blitt sendt hjem til faren sin etter at mannen hennes kastet henne og ungene ut. Hun har 3 barn. Vi vurder å adoptere eldste jenta som er 12 år. De andre er 6 og 4 år.

 

Selv har jeg tenkt tanken på å adoptere et familiemedlem, men ikke en som er så stor. Men dette kom etter at mannen min var på ferie i hjemlandet nå. Syns tanken er litt skremende hvis vi bestemmer oss for å gå igjennom med dette, så kan vi "plutselig" sitte her og ha ansvaret for en 13-15 åring (avhengig av behandlingstida), men vi kan også ende opp med å bruke flere titusenkroner og få "nei" til svar.

 

Tror jeg vil heller at vi tar på oss alt økonomisk ansvar og sender ned en fast sum hver måned og betaler skolepenger for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må da være bedre for ungen å få bo hos moren sin og motta økonomisk støtte fra dere enn å som ganske stor plutselig adopteres til noen fremmede i Norge fordi mamma har dårlig råd? Vil dere barnets beste synes jeg det høres fornuftig ut å heller hjelpe familien økonomisk enn å ta til dere et av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gu så enig eg e med deg over her! Veldig fornuftig sagt selv om jeg absolutt tror at dere mener det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørtes det ut for meg som at disse barna har bodd i Norge men har blitt sendt hjem fordi mannen kastet henne ut? Altså at barna har stor tilknytning til Norge allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...