Gå til innhold

Gode tips for å få sølv pent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen sølvsmykker jeg skulle hatt pene og blanke og gidder rett og slett ikke pusse, er det noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha et stykke aluniniumsfolie i oppvaskkummen, ha så i ca 2 ss salt å kokende vann....la det ligge en stund....svigermor hadde aldri hatt så bankt sølvtøy som da jeg gjorde det på den måten.....

Skrevet

Tusen takk for tipset

Dette skal jeg prøve:-))

Skrevet

NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII! Har ødelagt en god del sølv på dette. Det blir ofte matt fremfor skinnende rent. Kjøp sølvvask hos gullsmeden (litt dyrt) slipp smykkene oppi og de blir veldig blanke og fine.

Skrevet

eller så selger de sånne sølv pusse kluter som er veldig fine på gullsmeder, bruker en sånn på bunaden min. Da sølvvask er litt kronglete å bruke på den.

Skrevet

Har også hørt om flere som har fått sølv tøyet ødelagt av aluminiumsfolie me salt å kokende vann.

Har hørt man kan pusse med sitron,har ikke prøvd dette selv...men folk sier det hjelper.

Du kan jo også søke på google for å finne tips.

Skrevet

hei hei.

jeg jobber i gull smed og der kan man kjøpe et sånn lite dyppe kar. kjempe enkelt å rense de og det er faktisk ikke så innmari dyrt. koster 90kr og varer i evigheter.

da tar man bare og holder smykkene med en pinsett og dypper de i karet og tar dem opp igjen med en gang. også skylle man de under rennedes lunket vann.

lykke til med rensinga:)

Skrevet

Heisann

Tusen takk for tips.

Dyppekar fra gullsmed høres enkelt og greit ut.

Jo enklere, jo bedre;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...