Emma*den lykkelige venter Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Har noen sølvsmykker jeg skulle hatt pene og blanke og gidder rett og slett ikke pusse, er det noen tips??
Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Ha et stykke aluniniumsfolie i oppvaskkummen, ha så i ca 2 ss salt å kokende vann....la det ligge en stund....svigermor hadde aldri hatt så bankt sølvtøy som da jeg gjorde det på den måten.....
Emma*den lykkelige venter Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2007 Tusen takk for tipset Dette skal jeg prøve:-))
Fløffy Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII! Har ødelagt en god del sølv på dette. Det blir ofte matt fremfor skinnende rent. Kjøp sølvvask hos gullsmeden (litt dyrt) slipp smykkene oppi og de blir veldig blanke og fine.
Frukten og To små Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 eller så selger de sånne sølv pusse kluter som er veldig fine på gullsmeder, bruker en sånn på bunaden min. Da sølvvask er litt kronglete å bruke på den.
casiha Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Har også hørt om flere som har fått sølv tøyet ødelagt av aluminiumsfolie me salt å kokende vann. Har hørt man kan pusse med sitron,har ikke prøvd dette selv...men folk sier det hjelper. Du kan jo også søke på google for å finne tips.
Ann-chi87 14.pp! Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 hei hei. jeg jobber i gull smed og der kan man kjøpe et sånn lite dyppe kar. kjempe enkelt å rense de og det er faktisk ikke så innmari dyrt. koster 90kr og varer i evigheter. da tar man bare og holder smykkene med en pinsett og dypper de i karet og tar dem opp igjen med en gang. også skylle man de under rennedes lunket vann. lykke til med rensinga:)
Emma*den lykkelige venter Skrevet 20. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2007 Heisann Tusen takk for tips. Dyppekar fra gullsmed høres enkelt og greit ut. Jo enklere, jo bedre;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå