Gå til innhold

Noen gode tips for valg av prevensjon? Alder 32.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å sette inn hormonspiral etter fødsel, men er i tvil etter dårlige erfaringer fra andre.Vekt økning, blødninger, smerter under sex, smerter ellers osv..... P-piller er risiko for blodpropp + lett å glemme, P-stav/ Ceracette (samme som P-stav i pilleform) gav meg 6 uker blødninger.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen
Skrevet

Jeg brukte ceracette, og blødde mye i begynnelsen, men etterhvert gav det seg og jeg ble veldig fornøyd med dem... Blødde faktisk mye mindre enn med vanlige p-piller :)

Skrevet

Hva med pearly? det er en sånn digital greie som måler tempen din hver morgen og gir deg grønt eller rødt lys. Jeg har tenkt på en sånn,de er dyre i innkjøp men lønner seg lengden tror jeg,dessuten tilfører man ikke kroppen noe. Husker ikke internettsiden men søk på pearly,ladycomp eller babycomp (samme selskap selger alle tre).

Skrevet

Prøv P-sprøyte. Den er helt fantastisk, du slipper mensen og tar den hver 3. mnd.

Skrevet

Jeg bruker også p-sprøyte. Den skal være mildere enn vanlige p-piller. Jeg er veldig fornøyd. Uansett best å ikke bruke noe, men det går jo ikke:) 31 år.

Skrevet

Jeg har hatt Levinova hormonspiral og vært utrolig fornøyd med den!!! Blødde en del de første ukene, men så er det for de fleste fem år nesten helt uten blødninger. En dag med truseinnlegg (gjerne string) var nok!

Humøret mitt var også veldig stabilt når jeg hadde spiralen. Ikke noe PMS-sutring eller sånne ting... :-)

Skal sette inn ny så snart jeg kan etter fødselen!

Skrevet

Jeg hadde også hormonspiral og var veldig fornøyd. Ikke smerter, mens eller noe. Flere venninnner har eller har hatt også med gode erfaringer. Kommer til å sette inn ny nå etter fødselen. Ble gravid bare uker etter at jeg fjernet den også, og det var jo meningen, så veldig fornøyd!!

Skrevet

Jeg har også gode erfaringer med hormon spiralen. Ingen mens er jo bare fantastisk :-D

Hadde min i 4 år og brukte svært sjelden truseinnlegg. Var kanskje en dag hver 3-4 mnd.

Fjernet den nå i mai og spiren satt ved første forsøk, he he.

termin 16 feb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...