Elle Vilde Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 I barnehagen går det fot-munn-og-hånd-syke, og datteren min har nå fått masse utslett, men ikke bare i hånd- og fotflater og munnen. Hun har et par prikker inne i hver hånd, er usikker på om hun har noen i munnen, og har ingen under bena. Hun har derimot mange oppå føttene og oppover leggene, ekstremt mange og store i bleieområdet, og noen få på overkroppen. Hun har vært grinete i mange dager, men hun holder på å få tenner, så jeg har antatt at det er derfor hun er grinete. Hun har ikke feber, men litt høy temperatur: mellom 37,5 og 37,9, altså mer enn hun pleier. Et par av prikkene har blitt litt kviseaktige, ellers er alle små og rosaaktige, noen er litt forhøyede, andre er flate. Høres dette ut som hånd-munn-og fot syke eller noe annet? Hva kan det evt være for noe? Ville dere sendt henne i barnehagen? Hun leker og er i god form, bortsett fra at hun som sagt er litt grinete... (Kan være allergi også, for vi har mye allergi i familien og hun har fått et par nye matsorter i det siste... men vet ikke hvordan allergisk utslett ser ut...)
Gjest Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 I munnen, i håndflatene og under fotbladet..!
Elle Vilde Skrevet 19. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2007 Ja, jeg vet det, men er det flere steder, eller er det noe annet datteren min har, og evt hva kan det i så fall være?
Har to godgutter! Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Tassen her hadde også utslett fra albuene og ned, og fra knærne og ned - i tillegg til hender, fotbladene og ansikt. Ikke uvanlig at de får det i bleieområdet også. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320528 Det står blant annet at: Barna kan gå i barnehagen selv om de har utslettet, og hvis allmenntilstanden er god. Smitten har nok allerede spredd seg til de andre barna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå