Gå til innhold

Phuket vs. Hua Hin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å reise til thailand i februar/mars og være der en mnd. Skal ha med 2 barn (nesten 4 år og ca 4 mnd). Anbefaler dere phuket eller hua hin da? Dersom man ikke skal bestille chartertur, men bestille reise og opphold hver for seg, hva er lurest å gjøre da? Hvor finner jeg de beste prisene på leiligheter/hotell, evt kan dere anbefale noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, denne ramla fort nedover på lista :)

Skrevet

dytter;-)

Skrevet

Jeg har vært i Hua Hin og ville nok reist til Phuket neste gang. Ikke misforstå, kjempefint i Hua Hin, men det er nok flere muligheter i Phuket. Vi reiste med charter (Ving) og det var supert det altså, men nå syntes jeg det er deilig å slippe å ordne med alt selv da... Vi fulgte ikke noe charteropplegg når vi kom ned, men greit med hotell og reise, etc. Men dette er noen år siden nå da..

Skrevet

Det spørs jo litt hva du er ute etter, men for meg blir Phuket litt for mye Kanariøyene et annet sted. Altså masse vestlige turister, folk som snakker norsk og svensk overalt og vestlig orientert mat. I Hua Hin har jeg ikke vært, men vil tro at det er mindre "ille".

Jeg tror du helt klart får billigst tur hvis du velger charter. Du kan jo eventuelt kjøpe chartertur og så finne et sted å bo i tillegg. Det er flybillettene som koster og de store charterselskapene får store rabatter som du ikke får som enkeltreisende. Vi har reist med Orkidéekspressen, kjøpte bare flybilletter og de første overnattingene og så fant vi steder å bo når vi først var der borte. Det fungerte bra, men da reiste vi både i Thailand og Vietnam og da var tradisjonell charter vanskelig. Hvis du skal være i ro et sted, foreslår jeg heller Star Tour eller andre som kjører charter. Vi var i Khao Lak i vinter med Star Tour og det var vellykket. Litt trangt på flyet er det jo, men vi bodde kjempefint og med to uker borte er det greit at alt er ferdig orgnisert i forhold til reisingen.

Skrevet

Var i Phuket for 6 år siden - og aldri mer !!!! da drar jeg heller til Gran canaria - grusomt sted........men det finnes sååå utrolig mange andre flotte steder i Thailand :o) Khao lak er absolutt et paradis :o)) Ao nang eller krabi :o)

Vi var i Hua hin og cha am i julen :o) kjempeflotte steder - men elendige strender !

Skrevet

Jeg har vært på Phuket og vil IKKE anbefale dette stedet. Koster jo litt å dra til THailand og i Phuket får man liksom ikke noe ekstra i forhold til en vanlig tur til Kanariøyene! Heldigvis var vi først 1 uke på PhiPhi og fikk sjokk hvor ødelagt Phuket er av turismen!

Skrevet

Jeg signerer her hos Torpekjærringa...phuket er seriøst et HØL! Er liten vits å sitte 11-12 timer på fly for å komme til gran canaria med thailendere.

Skrevet

Takker for svar alle sammen. Ser at det er stor enighet om at phuket ikke er stedet kanskje.. Hvilke andre steder anbefaler dere i thailand da?

Skrevet

Iallefall ikke Hua Hin. Vi stoppet der på vei nedover kysten og fikk nok etter 2 dager. Ikke mye å finne på, og folk bruker det mest som et stop-over med bussen nedover..

Ville forsåvidt ikke dratt til Phuket heller da, men bedre enn Hua Hin. Phuket er veldig turist preget med store høye hoteller etc. Hadde jeg vært dere så hadde jeg dratt til KOh Samui på øst-kysten. Kjempefin øy, med masse å finne på! I tillegg er det nydelige bungalower ved stranden med bassenger istedenfor de store hotellene med masse trafikk. I tillegg kan dere ta fergen over til de 2 andre øyene i nærheten for dagsturer - Koh PanHang(?) og Koh Tao.

Kjempefint å dra til Koh Samui med barn! Har et vennepar som drar dit hvert år med 2 barn!

Skrevet

Anbefaler du å reise med charter til koh samui, eller på egen hånd?

Skrevet

Vi reiste på egen hånd.. Jeg syns det er mye bedre, men nå vet jeg ikke hvordan det er å reise charter dit da. sikkert veldig greit det også når man har med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...