Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg litt, jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kjent(hvertfall for noen her) har ikke el-tester slått ut på meg før. Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal gi el testene en sjanse til. Denne mnd tar jeg dobbel pergo kur, kanskje testene slår ut med pergo??

Så over til spm. Jeg har tenkt å ta en el-test hver dag(vet noen tar 2) når på dagen skal jeg ta testen? Har sånne strips fra billigetester.

I morgen skal gubben levere svømmeprøve hos Dr Purvis. Jeg er på dag 8 i dag, venter at mensen skal komme på ca dag 33(har gjort det med dobble pergo de forrige mnd). Så fra i morgen skal det spares på sæden, nå skal det ikke noe ut av den trompeten før el-testen lyser positiv. Så jeg har vel el kanskje på dag 19, siden ikm er på ca dag 33.

Neste viktige spm er; når skal jeg begynne å ta el-testene?

Takk for hjelpa, du en knupp:))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia du!

Jeg skal også begynne på pergo om noen dager. Jeg venter mensen nå på onsdag, og skal bruke pergo fra dag 5 til dag 8. Jeg fikk beskjed om å teste med eggløsningstester fra dag elleve, men han sa at det kunne være at eggøsningen ble litt senere enn vanlig med pergo! :-)

Skrevet

Heia:)

Jeg tar to piller med pergo fra dag 5 til og med dag 9. Jeg har vanligvis 28 dagers sykluser, men med pergo har tanta først kommet på dag 33 (hvertfall de to forrige mnd jeg gikk på pergo). Sist pausemnd kom tanta først på dag 33 også, mot på dag 28 den første pausemnd. Ikke lett å finne timeinga her.....

Fikk du noe beskjed om når på døgnet du skulle teste med el-tester, mener jeg har lest ett eller annet sted at el som oftest skjer på kvelden? Eller er jeg helt på jordet??

Tanx:)

Skrevet

Hei Bente !

El-tester er best å bruke på ettermiddagen/kvelden.

De som har kort lh-stigning oppdager kanskje at de må teste

to ganger pr dag,altså morgen og kveld.

Les mere om el-testing på www.pernille.info

Håper pergo og purvis gjør susen Bente !

Skrevet

Har ikke gått på pergo,men har EL testet i flere tidligere pp.

Måtte teste både om morgenen og ettermiddag/kvelden for å finne EL,fant den på kvelden og neste dag var testen svakere igjen.

Lykke til i jakten på egget:)

Klem Skifer

Skrevet

Men NÅR skal jeg begynne å ta el-testene?????????????????

Skrevet

Etter hva jeg har forstått kan pergo utsette el en god stund,men hadde nok startet et par dager før da jeg vanligvis har EL uansett.

Dag 10,11 eller noe rundt der.

Skrevet

Har ikke el testet og heller ikke prøvd pergo... så kan nok ikke svare - ville bare ønske deg Lykke til , jeg Bente=)

klem

Skrevet

Hei Bente!

Jeg synes det er vanskelig å mene noe om når du bør begynne å elteste. Ser at en ovenfor her ble anbefalt å begynne fra dag 11. Har du oversikt over på hvilken dag du hadde el sist du tok Pergo? Hvis disse var noenlunde sammenfallende kan du kanskje begynne et par tre dager før?

Hvis dere skal "spare" frem til positiv eltest er det jo viktig å ikke "miste" el. Selv tester jeg på ettermiddag/kveld, men når det nærmer seg el pleier jeg å teste både morgen og kveld. Hvis du tidligere har hatt problemer med å få positiv eltest bør du kanskje svi av to tester når eltiden nærmer seg?

Lykke til videre, med eltesting og "sparing", samt konsultasjon hos Purvis!

Klem,

Skrevet

Jeg vet ikke når jeg har el Ine. Har testet fra dag 8-23 med el tester flere pp, men aldri prøvd å teste med el tester mens jeg har tatt pergo. Derfor skal jeg gjøre et forsøk nå. Mensen kom den søndag 12 august, så jeg er på dag 9 i dag. De forrige mnd med pergo innabors har tanta kommet på dag 33, sist kom den på dag 33 i pause mnd også. Så mye skal vel til for at jeg har el før dag 18-19.

Tempe har jeg aldri prøvd, da jeg er oppe hvertfall 2 ganger pr natt, den siste gangen gjerne i 4-5 tiden, når klokka ringer 0615 er ikke det noe poeng, eller tar jeg feil?

Da er min plan flg:

Jeg begynner å teste i morgen(dag 10), tar el-testen under barnetv, da er vi stort sett inne om det ikke er strand vær(noe jeg tviler på selv om de melder bra vær nå fremover). Så fra dag 14 begynner jeg med å teste morgen og tidlig kveld. Er dette en grei strategi, hva syns dere?

1000 millioner takk for hjelpa jenter, dere er suuuuupre;)))

Skrevet

Jeg syns det høres ut som en bra plan.

Når jeg nevnte dag 10-11 så var det ifølge MIN syklus da,altså to dager før jeg vanligvis får el,som pleier(når kroppen funker) å være dag 12-13.

Så hvilken dag som blir to dager før du vanligvis har el vet du selv best,men jeg ville som sagt startet da,for sikkerhets skyld:)

Håper du finner den og alt annet klaffer og,spennende dager i vente her nå,masse masse lykke til:)

Klem'

Skifer

Skrevet

Har ikke sett denne tråden før,men ser ut som du har fått gode råd og jeg håper at du får en positiv test og at spiren sitter hos deg.

Masse masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...