Gå til innhold

Svigermor fra helvete...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem etter en kveld på byen, samboer og jeg.svigermor hadde vært barnevakt, vi ringte kl 01 30 og fikk beskjed om og komme hjem da hun måtte hjem. Greit det, vi var hjemme etter 15 minutter og da startet det hele....

I 1! hel time satt hun og snakket dritt "til" meg om datteren "min" som hun så fint uttaler når det gjelder noe negativt! Da er det min datter-ikke vår! Alt jeg gjør er tydligvis galt!

Og det veste er at jeg sier elsker deg til jenta vår, tenk og si noe sånt! og i tillegg sier hun det tilbake! Det er jo helt forferdelig at vi lærer henne opp til det!!! Jeg sa hun kunne ringe og si natta, og det var jo også helt sykt! Kunne jo ikke gjøre det!

Også er hun bekymret for henne, hun har jo ikke venner, hun er så sint,(men er hun det er det er stort sett på sv.mor pga maset hennes)

Også lirte hun av seg at farfaren ikke engang orket være med til oss den kvelden pga jentungen! Hyggelig dame!

Samboer sover når dette blir sagt, full og fi, jeg sitter krympet i sofaen og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun høres ikke spesielt hyggelig ut nei...

men hvorfor sov samboeren din mens moren hans skjelte ut deg????

han burde gått mellom og bett henne dra!!

h

Skrevet

Han var jo full han da, så han sovna i stolen, mens jeg satt i sofaen og måtte pent høre etter...forsøkte snakke til han noen ganger, han sa så smått noe innimellom..Han sier aldri fra på en saklig måte! Hun prøver bestemme alt som har med barna og gjøre, og oss, alt han klarer oppgitt og si er :ja ja...1. skoledag i dag, og hun møter opp, hyggelig det skulle en tro, men hun MÅ jo bare legge seg i alt!!!

Står hun på riktig plass, jeg tror hun skal gjøre ditt, og datt...også klyper hun meg i armen på vei ut av klasserommet fordi jeg står igjen litt...det fikk jeg IKKE lov til!!! Da fikk jeg beskjed om og komme ut-men det har da ikke hun noe med....!!!!!!!

Jeg er så lei-lei av at samboer ikke kan sette henne på plass og..synes han først og fremst bør gjøre det.

Skrevet

Det er helt klart hans oppgave.

Ville ikke brukt henne som barnevakt hvis det er holdningen, da er det bedre å betale noen andre.

Skrevet

og hadde fått klar beskjed om å holde seg unna anledninger der hun ikke passer inn. Ja, om hun ikke klarer å oppføre seg. Hadde min svigermor kløpet meg i armen foran de andre førsteklasseforeldrene, hadde jeg hylt opp: "Hvorfor klyper du". Og i ditt fall hadde jeg nok prøvd å begrense omgangen med henne i det store og det hele.

Når dere går ut på denne måten. Dvs at dere må hjem og avlaste barnevakten. Er dere da flinke til å bytte på hvem som skal holde seg edru? Eller blir det alltid han som blir full? Jeg hadde nok vært veldig irritert på mannen min om han drakk seg så full at han ikke klarte å kaste ut sin ufordraglige mor, når dere hadde ordnet dere på denne måten.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja,definitivt en svigermor fra helvete det der.Jeg slet og sliter med samme ulla som hu du har.

Helt grusomt å be dere komme hjem og sitte å skjelle deg ut,ingen bør slippe unna ned slik respektløs oppførsel. Og de tingene hun sa var da helt på jordet,hun vet ikke hva hun snakker om!!

Svigermora di har panikk.Hun vil ikke miste kontrollen,og finner da på ting hun kan bruke og dermed markere hvem sine meninger som teller her. Så feil kan moren til din mann ta.

Hadde ikke brukt henne mer som barnevakt.Hun gjør jo alt det en barnevakt ikke skal gjøre,nekter å f.eks ringe for at barnet kan si godnatt,gjør barnet ditt sint,irritert osv. og er faktisk ond mot deg!

Been there...

Hvis du og din mann lager et skjold sammen for å beskytte dere og barnet for denne skittkastingen,så kommer hun ikke langt.Da er det jo lett match.

Men det tar lang tid for menn å forstå at de faktisk får det mye bedre når de oppfører seg voksent mot sin mamma og at det gavner han og hans familie å bestemme selv.

Jeg hadde aldri tolerert at noen i min familie skulle kjefte på og oppført seg slik mot mannen min,det har de ingen rett til.

Din svigermor er nok en av de svigermødrene som tar seg selv for høytidelig.Du må ikke la henne holde på slik!

Avbryt henne og hiv henne ut av huset hvis hun ikke gir seg.

Min sv.mor har ikke sosiale antenner og hører ikke etter,så da må det andre virkemidler til.Klart det blir texas,men det er absolutt verdt å stå opp for seg selv og familien!!!!!

Ingenting som er mer deprimerende og selvutslettende enn å bli overkjørt i sine egne livsvalg og avgjørelser.

Jeg er så forbanna lei av frasene hennes som f.eks: "jeg syns" , "jeg mener" ,"det er naturlig med"ditt og datt "hvorfor kan ikke" osv og bla bla bla! Bare bull alt sammen og hele kjerringa er bare en stor KLISJE,som lager regler for andre til sin egen fordel.Men for henne gjelder ikke disse reglene nei.

Håper han våååkner snart han mannen din,GJEESP.

Så du kan få slippe å høre så mye usaklig driiiit.

Beste rådet jeg har så langt er: Reager når hun angriper deg,deretter så må du ignorere henne.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde bedt damen forlate mitt hus og ikke trengt å komme tilbake før hun sluttet å si noe negativt om min datter. iallefall ikke latt henne passe henne.

Jeg hadde aldri etter en slik episode latt henne være alene med min datter.

Bedt henne dat til helvete for å si det mildt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...